Anonym (Helena) skrev 2013-09-02 09:04:49 följande:
Men man måste ju också ha realistiska förväntningar. Är man 63 år får man kanske inse att dagarna med mycket sex tillhör en svunnen tid. Det finns faktiskt annat i livet. Som med det mesta annat är det en inställningsfråga hur mycket man låter saker och ting påverka en.
En realistisk och rimlig förväntan är att man ska ha sex i princip tills nån månad innan man dör. Olika mycket olika perioder men utan längre avbrott.
Se där min inställning! Vad är det för fel med den??
Jag är MER intresserad av sex nu som 65-åring än någonsin förr, och jag har betydligt bättre förmåga till upprepat sex, samtidigt som jag härdar ut bättre med att vänta en dag eller en vecka ibland.
Men att aldrig få sex ( en gång om året är med rimlig precision lika med aldrig ) är inte en option.
Jag är dessutom betydligt bättre på att förstå vad
min kvinna (OBS avsiktlig verbal provokation
) vill ha för att gilla sex numera än när jag var 40. Det innefattar INTE "uppvaktning i vardagen" utan mycket mer att få ligga och prata av sig nakna i sängen om allt på jobbet och med ekonomin och släktingar och grabbens ev problem medan man slappnar av. Sen blir det nästan alltid knulla...
TS tant borde fatta att det är ömsesidigt: Om inte på något annat sätt så i varje fall med samtal om vad man själv och den andre vill ha i samlivet. Så får man se vad man kan åstadkomma.
Mitt eget exempel var att jag sa SKA HA SEX, hon sa vill inte... grrr. efter div resonerande kom vi till slut på att hon hade ONT t o m av att onanera. Så då tyckte hon att ja, ska det vara så j---a nödvändigt kan jag väl gå hos en gynekolog. En vagifemkur senare undrade hon varför hon varit så avig.... Och är numera noga med vagitorierna, och kollar glidmedelsförrådet och funderar över när vi hinner den här veckan, och mår uppenbart mer avslappnat.
Hade jag bara tagit hennes inledande attityd ad notam hade vi varit skilda.
Hajar du varför man inte ska vara liknöjd??? Och varför man ska göra nåt som nog kan kallas
kräva? Utan allt tvång visserligen, men kräva är det.