• Purjo78

Hur är det att bli igångsatt?

Jag är nu gravid och har gått över tiden. Min skräck är att bli igångsatt. Nu till min fråga är det hemskt eller har jag bara skapat en noja? Kan nån vänlig själ dela med sig av sin erfarenhet som blivit igångsatt?

Bra eller dåligt, jag vill veta allt.

• Svar på tråden Hur är det att bli igångsatt?
  • Purjo78

Tack för era svar, men tyvärr har jag hört mycket dåligt om att bli ingångsatt. Därför skönt att höra bra historier.

• Purjo78

Ok, va spännande att läsa alla svar. Jag är lite lugnare nu och så nu får jag vänta och se vad som händer.

• Purjo78

Nä vad läskigt att läsa alla negativa historier. Nu har jag en vecka kvar så vi får väl se. Jag har inga känningar på att det ska starta så är nu inställd på att bli igångsatt.

• Purjo78
    LyckligaMej skrev 2013-09-03 09:07:52 följande:
    Hej, hoppar in här :) 

Jag är i v.41+5 nu, alltså 13 dagar över. Detta är andra barnet, första gick jag över 12 dagar...

ska till sjukhuset på torsdag om inget hänt innan och se om det blir igångsättning.  Men jag vill absolut inte bli igångsatt :( Min första förlossning var hemsk så hade helst sett att denna kom igång av sig själv eller snitt.

Kan man stå på sig att man inte vill bli igångsatt?? Hellre snittad? Är rädd att det ska bli så otroligt utdraget som med min första (hjässbjudning). Hon kom igång av sig själv men vet inte om jag klarar av en sån förlossning till :S 

Jag förstår dig, jag har fått höra att de inte kan neka snitt men att de gör allt för att du ska föda vaginalt. Men jag känner samma som du, hellre snitt än att bli igångsatt. Jag hoppas det kommer igång för dig under detta dygn. Jag har ju tid nästa torsdag, så du får gärna uppdatera hur det går. Lycka till!
  • Purjo78

Jag tror inte att de väntar, men du måste nog kolla nu idag så de hinner boka in dig. Men du måste nog verkligen stå på dig. Jag vill boka ett snitt då jag är så less på denna mage. 

• Purjo78
    MaMMaCC skrev 2013-09-03 11:06:51 följande:
    Blev igångsatt med min trea, v 38+2.
    Absolut bästa förlossningen! Som nån skrev innan, skulle kunna tänka mig föda barn varje vecka efter det ;) Helt galet då jag "bönat och bett" om snitt hela graviditeten, pga jobbig förlossning 10 år tidigare.
    Hoppas det går bra för dig TS! Lycka till!
    Tack skönt att läsa=)
  • Purjo78
    NUUUUUU har hon kommit!!!! den 5 klockan 00:31. Hon vägde 3000 och är såååååå söt. Vi kom hem idag från bb. Jag hade världens bästa förlossning. Jag var inne 4 minuter i förlossningsrummet sen var hon ute. Ingen smärtlindring alls men fort gick det.

Det är så skönt att ha kroppen tillbaka. Hon har inget namn än, men som sagt helt underbar.

Lycka till alla. Jag kommer att följa er så berätta hur det går. 
Svar på tråden Hur är det att bli igångsatt?