Orolig för min 7-åring behöver goda råd...
Min son började 1:a klass förra veckan. Sedan dess har han råkat ut för följande; En klasskamrat tog han i nacken och slog hans huvud i en bänk, fick ett jack i hakan och bet sig i läppen. En äldre kille satt och slog honom i huvudet med sin vattenflaska nästan oavbrutet hela vägen hem och kallade honom för en massa saker på engelska på bussen. En fjärdeklassare sa åt honom att flytta på sig och när han inte gjorde det nöp han honom sen övertalade han en annan kille att brotta ner min son och hålla fast honom så att den store kunde nypa honom ännu mer. Han kom hem med stora blåmärken på armen :( En kille i hans klass flög på honom när han kom in i korridoren för att hänga upp sin väska och slog honom i magen. Han har gett sig på min son förut men skillnaden denna gång var att min son gav honom en rak höger. Jag gillar inte våld men jag anser att om någon attackerar en har man rätt att försvara sig, därför gav jag min son massor av beröm för den utdelade högern! Hans bästa kompis fryser delvis ut honom på raster då han har en ny "bästa"kompis... Har pratat med skolan ringt runt till föräldrar... Personal på skolan säger till honom att hålla sig undan men det är väl inte rätt? Min son är väldigt försiktig och ängslig gör inte en fluga förnär. Gör ont i hela mig att skicka honom till skolan när han inte verkar trygg där. Vad skulle ni ha gjort??