För stora krav!?
Jag är en kille på 14 år går i åk9, kommer hem från skolan pluggar MINST 1 timma varje dag oavsett om jag har läxor eller inte.
Jag går på fotboll och kommer hem blir oftast inte tid mkt kvar men den LILLA tiden som blir kvar såkallad (fridtid)
Får jag inte använda, jag har är i skolan ifrån 08:00 till 15:00 kommer hem studerar minst 1 timma VARJE DAG förutom på lördag.
Jag går på fotboll (nästan varje dag förutom på onsdag och söndag) idag var det onsdag
Jag kom hem från skolan hämtade min syster från förskolan, jag pluggade i över 1 timma TROTS att jag inte har en ända läxa i skolan just nu, jag hjälpte till hemma dammsög våra 2 vardagsrum och köket.
Och sen efteråt tycker jag väl att jag förtjänar fridtid då jag har pluggat gått i skolan och hjälpt till hemma då det är onsdag utan fotbollsträning så var jag klar med allt 19:30 så jag satte mig vid datorn snackade med vänner ville spela lite.
Så stormar mamma in i mitt rum skriker och säger
Vad är det här?
Lovet är över STÄNG AV DATORN
INGEN DATA PÅ VARDAGAR
Så blir det bråk
Så enligt hon så ska jag gå i skolan jag har fotboll som aktivitet och jag förstår väl henne att hon vill att jag ska bli bra i skolan men trots är väl tiden efter skolan fridtid som man ska få utnyttja speciellt då jag pluggar minst 1 timma varje dag oasvett om jag har läxor eller inte.
Hon verkar vela att jag ska gå i skolan orka med fotboll och plugga vartenda minut som blir över..
Jag har panik orkar inte med detta känns verkligen inte som om det borde få vara såhär?
Har jag fel?
Hoppas andra föräldrar kan läsa detta och tycka om, INGEN jag känner har det så här strängt liksom folk i skolan gör knappt läxor och vissa pluggar endast när man har läxor och inför prov.
Så kommer jag pluggar minst 1 timma och går dessutom på fotboll som tar tid och ork.