Inlägg från: Jenzzzan |Visa alla inlägg
  • Jenzzzan

Hur bli av med halsbrännan?

Börjar bli desperat här!! Halsbrännan blir bara värre och värre och det känns som om ingenting hjälper. Har plockat bort all kryddig mat, salt mat, allt med kolsyra, fet mat, sött, all frukt, vissa grönsaker, stekt mat.Kaffet är nere på ett absolut minimum (typ en halv deciliter på morgonen så jag slipper huvudvärk). Knaprar dessutom novalucol som om det vore godis och försöker dricka mjölk för att neutralisera. Det tar verkligen emot att äta nu för vad jag än stoppar i mig så vet jag att jag får extrem halsbränna efteråt. Måste hitta nåt som funkar bättre än novalucol men vad? Gaviscon funkar ju för många men för min del är det bara ett sätt att framkalla kräkningar för det är lätt det vidrigaste jag smakat. Hjälp med alternativ önskas :)

• Svar på tråden Hur bli av med halsbrännan?
  • Jenzzzan

Tack för tipsen! Var på Apoteket först och de ville inte rekommendera något utan att man pratade med läkare först. Nu har jag i alla fall pratat med BM som skakade på huvudet åt apotekspersonalen och sa att det går hur bra som helst att testa till exempel omeprazol så nu är det inköpt och så hoppas jag att det hjälper lite bättre.

• Jenzzzan

Tog första tabletten idag vid lunch och halsbrännan har lyst med sin frånvaro hela eftermiddagen och kvällen. Första gången på evigheter. Helt otroligt! :)

• Jenzzzan

Håller med! Lerhigan var fantastiskt effektivt det också!

straw2008 skrev 2013-09-03 22:38:44 följande:
    Man lär sig något varje dag. Jag tycker alla gravida borde informeras om operazeta samt lergian !!

Svar på tråden Hur bli av med halsbrännan?