Inlägg från: Anonym (spermlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spermlös)

Berätta för mig, vad kommer att hända? Utredning för barnlöshet.

Som du säkert läst och hört har massor av par svårt att få barn, av många olika anledningar.
    En kan vara att mannen har dåliga simmare eller ingen produktion alls mm.
    Skulle hans prov visa nåt sånt så kan man antingen plocka ut de få spermier man hittar, eller om man inte hittar några få göra en biopsi där man tar prov i från testiklarna för att se om de finns spermier där.
    Finns de fortfarande inga där är inimination eller adoption dom sista alternativen, vilket inte är helt ovanligt heller.
    Manlig problem att få barn talas det tyvärr inte så mycket om (här på FL är de ju också mest kvinnor med sina problem), även om de är lika vanligt.
    Vad de än beror på och vad som än kommer fram så kom ihåg att målet är det viktiga. Att ni till slut får ert älskade barn. Kanske behövs lite, eller lite mer hjälp, men när ni tillsammans står som föräldrar har allt varit värt sitt pris!
    Lycka till!      

• Anonym (spermlös)
    Anonym (Lilo) skrev 2013-08-29 18:14:48 följande:
    Har förstått att det inte är något som pratas om, så mycket. Om drygt en vecka så vet vi. Jag hoppas verkligen att vi slipper få höra att det också är besvärligt för hans del. Jag vet inte hur han skulle ta det. Det är bland hans värsta mardrömmar.. Plus att han är väldigt rädd för allt som har med sjukhus att göra. 

Men det är som du säger, målet är det viktiga. Vi måste bara ta oss över hindren.

Vi vet om en vecka. Håll tummarna stenhårt. 

För mig hjälpte de att bara sätta sig på stan och räkna folk som gick förbi. Var 4e-5e par som passerade har enligt statistiken någon form av problem. Vilka de är syns inte (inte heller på mig) men man är inte ensam. Problemet är väldigt vanligt.
    Har senare kollat runt i min bekantskapskrets och bara där visade de sig vara 4 par som fått tagit hjälp för att få barn. Ingen ser ner på dom och alla barn som kommit till är lika mycket deras som annars.
    Hoppas att allt går bra för er, hur de än blir!  
Svar på tråden Berätta för mig, vad kommer att hända? Utredning för barnlöshet.