Hjälp tack! Insemination i Danmark (önskar sammanfattning)
Anonym (Expert) skrev 2013-08-28 21:40:26 följande:
När det gäller kontakten med kliniken så spelar det ingen roll vad som ni gör först , kontakt eller prover.Proverna måste vara dem tillhanda för att ni ska få försöka. Åk inte ner för ngt samtal , det kostar bara pengar och går lika bra att göra på telefon. Försök hitta ngn positiv gynekolog där ni bor , om ni är ett hetro par så är det förmodligen lättare, som singel är det verkligen inte enkelt. Jag har aldrig behövt ta om proverna och då höll jag ändå på i åratal. För mig har det varit känsligt att berätta på jobb om mina barnförsök då långt ifrån alla är positiva till att singelkvinnor försöker bli mammor på egen hand. Mina arbetskamrater har varit bra oftast men långt ifrån förstående i processen.Jag har varit på Vitanova och CFC. Skulle jag göra om det så hade jag valt CFC hela tiden då jag upplever dem ha större medicinsk kompetens och betydligt längre erfarenhet utifall man måste går över till andra behandlingsmetoder. Dock tror jag att flertalet kliniker är helt likvärdiga ,en del tycker bättre och sämre om andra det är mycket som spelar roll. En del är bättre på att göra reklam för sig. Gå på det som känns bra, låter totalt flummigt men det är det jag rekommenderar. Gillar ni det inte så är det inte svårt att byta över. Vitanova ligger på gångavstånd från centralstation, CFC kräver buss från centralstation men det finns bra hjälp att få när ni kommer till Köpenhamn.
Donatorn är en tombola , bara att inse att man inte har ngn egentlig kontroll på vem det är, men å andra sidan vem känner man egentligen.