Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Brukar två kattungar från olika kullar komma överens?

Det brukar gå galant! Oroa dig inte. Tänk bara på att ge din gamla katt extra mycket positiv uppmärksamhet när de nya kattungarna flyttat in så att hon inte blir avundsjuk eller känner sig bortglömd.

• felicityporter
    elocin skrev 2013-08-24 18:15:47 följande:
    Tack för ditt svar :)
    Jag har haft 2 katter tidigare, är det mycket mer jobb med 3 katter?
    Jag tycker inte att det är särskilt mycket mer jobb, men precis som Luna ovan skriver tyckte jag också att steget från två till tre katter är det som märks mest (det blir genast mycket besvärligare att hitta kattvakt, det blir jobbigare när hantverkare skall komma, det är inte lika lätt att hålla koll på tre och det är inte bara att ta en katt i varje näve om man snabbt måste hindra dem från att springa ut, osv), nu har jag sex katter och upplever det som ungefär lika mycket jobb som tre.
  • felicityporter

Ja, för att förtydliga mitt tidigare inlägg så anser jag också att du gör helt rätt i att skaffa två kattungar istället för en. Det kommer göra livet lättare för din nuvarande katt och en kattunge har otroligt mycket glädje av en jämnårig kamrat. Nöjda och glada katter är lättskötta katter!

• felicityporter

Jag kan nästan garantera att det kommer gå att ha dem i samma bur, förutsatt att ingen av dem är/blir paniskt rädd för bilåkning/burar - då spelar det ingen roll hur goda vänner de än är och då är egen bur enda alternativet.  

Svar på tråden Brukar två kattungar från olika kullar komma överens?