• Fana

Dina erfarenheter av bilbarnstol?

Hej!

Det är dags att byta från babyskydd till bilbarnstol till dottern. Vi har släkten 50 mil bort , åker därmed mycket bil och behöver en bilbarnstol som är bekväm  för henne nu och några år framåt. Vi har en Ford Mondeo -02:a.
    Vi funderar på Maxi Cosi Mobi. Någon som har den i Ford Mondeo 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-23 15:25
    Ooops, jag råkade skicka innan jag hade skrivit klart!

Har någon Mobi i Fors Mondeo? Vad har ni för erfarenheter av detta? Erfarenheter av andra stolar? Andra tips på bra bilbarnstol?

Tack!

• Svar på tråden Dina erfarenheter av bilbarnstol?
  • Fana
    Baktakt skrev 2013-08-23 15:35:04 följande:
    Jag är väldigt nöjd med Britax Hi-Way. Den satt kompisens 2-månaders lika bra i som vår 2,5-åring och det finns absolut växtmån fram tills hon är 4.
    Okej. Vad jag har förstått tar den inte så mycket plats i bilen? Hur är då komforten för barnet? Med tanke på att vi åker långa sträckor så är komforten viktigt för oss. Oss gör det inte så mycket med en bilstol som tar lite mer plats men om Britax High-Way är mindre utan att det är på bekostnad av komforten så är det förstås jättebra. :)
  • Fana

Vet någon hur Axkid Minikid är att sitta i? Med benutrymme och komfort osv. Det beror förstås på bil men någon som har något att säga? :)

• Fana

Okej. Tack!
    Det blev efter en massa surfande och funderande en BeSafe Izi kid x3. Hoppas den blir bra! :) 

Svar på tråden Dina erfarenheter av bilbarnstol?