• 5ifamiljen

ZINK OCH FOLSYRA!

Min man åt två folsyra och en zink 60mg (köpt på hälsokost) ena dan och mitt val man och 60 mg zink andra dan under 2-3 månader. Han slarvade dock lite emellanåt. Gick från 25000 spermier till 100000. Hjälper ju inte oss så mycket, fortfarande få men det blev en bra ökning jämfört med tidigare. Har idag 4 barn tack vare ivf/icsi

• 5ifamiljen

Min man åt två folsyra och en zink 60mg (köpt på hälsokost) ena dan och mitt val man och 60 mg zink andra dan under 2-3 månader. Han slarvade dock lite emellanåt. Gick från 25000 spermier till 100000. Hjälper ju inte oss så mycket, fortfarande få men det blev en bra ökning jämfört med tidigare. Har idag 4 barn tack vare ivf/icsi

• 5ifamiljen

Min ma åt två folsyea och en 60mg zink ena dan och 60mg zink och mitt val man andra dan, slarvade dock emellanåt, åt det i två-tre månader. Gick från 25'000 till 100'000 spermier. Hjälpte oss på så vis att det resulterade i fyra fina befruktade ägg vid icsi mot två som det blev vid dom två första behandlingarna. Idag har vi fyra barn tack vare icsi :) Jag tror på zink och folsyra, läkarn var dock inte lika entuastisk. Lycka till.

• 5ifamiljen

haha, nu ser jag att telefonen lyckades visst till slut föra över mitt inlägg... ja nu fick du iallafall reda på hur det fungerade för oss. För jag tror stenhårt på att det var pga zinken och folsyran som hans spermieantal steg. Han har förutom få även långsamma spermier
    Önskar er ett stort lycka till på denna känslosamma resa.

Svar på tråden ZINK OCH FOLSYRA!