Du som är adopterad - skulle du kunna tänka dig att adoptera?
Det verkar inte vara så vanligt att adopterade själva adopterar. Jag har läst kort m några på FL som absolut inte kan tänka sig det. Hur resonerar du?
Det verkar inte vara så vanligt att adopterade själva adopterar. Jag har läst kort m några på FL som absolut inte kan tänka sig det. Hur resonerar du?
Jag är adopterad och skulle mycket väl kunna tänka mig att adoptera själv (om jag inte valt att leva utan egna barn). Att adoptera är en fantastisk handling och jag känner mig mycket lyckligt lottad som fått en andra chans i livet.
Som adopterad till Sverige torde ses som att dra högsta vinsten i livets lotteri.
Sen är det upp till dig att göra något bra av det. Precis som för alla andra med samma förutsättningar.
Jag är själv adopterad från Korea och min pappa är adopterad inom Sverige.
Jag skulke helt klart kunna adoptera, för mig skulle det kunna vara ett alternativ redan innan jag försöker få egna barn. Jag har aldrig känt att jag saknat något eller att mina föräldrar eller syster (som också är adopterad) inte är min "riktiga" familj. Jag väljer att känna mig tacksam över att min biologiska mamma älsakde mig så mycket att hon ville ge mig ett bättre liv än det hon själv kunde ge mig.
Med det sagt så skulle jag kunna tänka mig biologiska barn också, för mig spelar det ingen roll. Jag vet att jag skulle älsa mitt barn oavsett vad!
Jag är adopterad från Vietnam och har nu levt nästan alla mina 21 år i Sverige. Varje dag av mitt liv har jag varit tacksam att jag fått komma hit till mina fantastiska föräldrar och fått möjlighet att utbilda mig till det jag har velat bli. Jag känner mig fruktansvärt lyckligt lottad och kan verkligen tänka mig att adoptera både innan, efter och istället för att få biologiska barn. Att ge någon en möjlighet till ett bättre liv med familj och fler möjligheter ser jag som en änglagåva och denna gåva gav mina föräldrar mig. Varför skulle jag inte vilja dela med mig till flera?
Ja det kan jag tänka mig. Det ena utesluter inte det andra. Man kan ha både biologiska barn och adoptivbarn.
Är adopterad från Indien och kan gärna tänka mig att adoptera