• Eterisk

SNABB HJÄLP TACK! biomamma skickar okända att hämta på dagis!

Anonym (Mim) skrev 2013-08-23 01:17:53 följande:
    Om ni är så oroliga för pojken, och det verkar ni ha skäl för, är det inte bättre att trots allt fortsätta skjutsa? Inte alls för mammans skull, utan för pojken. Då ser ni ju var gång om mamman är skick att ha barnet eller inte. Det kan nog t o m vara en fördel för pappan om det skulle gå så långt som till en vårdnadstvist i framtiden.
    Ja, det förstår inte jag heller. Varför göra en grej av att inte längre vilja skjutsa fyra mil för att markera sig, när det tydligen är så att mamman är olämplig. Låter jättekonstigt, tycker jag. 
  • Eterisk
    Anonym (jobbigt) skrev 2013-08-23 11:18:34 följande:

Det blir ju 8 mil för tur&retur & om mamman inte hade krånglat när min sambo hämta & lämna varje gång så hade det fortsatt så men han tyckte inte att det var hållbart att göra det när det skulle krånglas in i det sista ändå, så dom har fått vänt & åkt hem igen efter några mil pga av att hon kommer på att hon har bättre saker för sig. Så när dom skaffade bil kom dom överens om att dom skulle hämta på fredag & min sambo skulle hämta tillbaka på söndag!
    Jag kan lägga ihop fyra plus fyra. Krånglet beror väl på hennes problematik, antar jag? Med den information du kommer med här i tråden har jag verkligen svårt att förstå din mans beslut. 

• Eterisk
    Essien skrev 2013-08-23 12:54:23 följande:

Så att mannen flera ggr har fått åka flera mil med pojken bara för att få vända efter att han blivit uppringd av mamman som kommit på att hon inte vill ha ungen för umgänge ändå är inte en giltig anledning till att ledsna på att kasta bensin och familjetid i sjön och be denna veliga morsa själv hämta de gånger hon faktiskt tänker genomföra umgänget? Nehe, så mamman ska få ställa in umgänge med kort varsel vilket kostar ts man pengar utan att själv behöva kliva in och ta ansvar med sina egna pengar och sin egen tid? Fint. Hade garanterat låtit annorlunda om en alkoholiserad pappa krävde full service med ett barn denne sällan vill träffa...
    Velig morsa? Jag fattar det som att det rör sig om en alkoholiserad mamma? Jag tycker att man ska behandla alkoholiserade människor som också är föräldrar på samma sätt vare sig de är mammor eller pappor -, antingen genom att i rätten få vårdnad och umgänge prövat eller genom att själv ta det större ansvaret. Det är förstås orättvist att det ska behöva vara så, men om situationen är sådan så är det så det är. 
  • Eterisk
    Essien skrev 2013-08-23 15:58:35 följande:
    Och en normal mormor har bara sett barnet ett fåtal gånger under SEX ÅR? vad har du för krass relation med din mormor undrar jag då.. En "normal" mormor är någon man känner väl och är trygg med, INTE blir stressad av.

Ja om ens alkoholism gör att man avbokar umgänge på umgänge när barnet i princip skjutsats flera mil så är man velig och ansvarslös, alkis eller ej! Eller är hon beslutsam? Ordnad? Trygg för barnet genom att hålla sitt ord? Eh?

Nej, då är hon sjuk och problematiserad och i behov av alla möjliga åtgärder. Möjligen är hon också skadlig för pojken, ts man borde då ta det hela till rätten och om möjligt försöka få en dom om dagumgänge. 
Svar på tråden SNABB HJÄLP TACK! biomamma skickar okända att hämta på dagis!