Essien skrev 2013-08-23 12:49:49 följande:
Väldans vad folk skulle skicka iväg sina småbarn med okända vuxna bara för att det råkar finnas genetiska band. Jag har en farmor jag aldrig träffat för att hon är diagnosticerad psykopat. Men hon kanske skulle ha tagit jätteväl hand om mig när jag var liten bara för att vi är släkt? Och ni skulle dessutom släppa iväg era barn med denna okända människa till en alkoholist som ibland supit till med barnet i hemmet (så tolkar jag iaf en del av ta inlägg så hon kan ju rätta mig om jag har fel). Vilka usla föräldrar ni är. Om det var en alkoholiserad pappa som skitit i sitt barn och som vill ha någon för barnet okänd farbror att agera kurir för transport hem för umgänge så hade det varit annat liv i luckan det kan jag lova... Ts, jag vet inte vilka rättigheter ni har men fortsätt kämpa för pojkens trygghet!
Suck. Vissa människor ser bara svart elller vitt.
"Okända vuxna" Ja fast nu är det inte en okänd vuxen, så det är ju inte relevant. Helt okänd är inte samma sak som någon man träffat flera gånger. Så, vad är din poäng?
"En farmor jag aldrig träffat för att hon är diagnosticerad psykopat." Ja fast nu är mormor inte en psykopat, så det är inte heller relevant. En psykopat är inte samma som en normal mormor, så vad är din poäng?