Inlägg från: Jimman |Visa alla inlägg
  • Jimman

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Anmäler en del inlägg på vissa som i många trådar inte kan låta bli att vara otrevliga !

• Jimman
    Niklas2k skrev 2013-08-22 22:56:37 följande:
    Jo, men nu pratar jag om att frukten skall prioriteras till vilket pris som helst och att alla på socialbidrag kan göra det. Alla som ligger under normen och inte går på bidrag bland annat. Tänk lite själv istället. Du har redan bestämt vad jag har sagt. 
    Väljer man att leva under normen utan att söka bidrag så får man nog tänka om i fall man inte kan lägga några kr i veckan på frukt
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:57:54 följande:
    Du vet att man, enligt reglerna, inte får väga in hur någon beter sig i andra trådar va? Om vi nu ska vara noga...
    Man får inte vara otrevlig mot andra vilket några i denna tråd varit mot vissa
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 23:04:19 följande:
    "Otrevlig" är nog en tolkningsfråga.
    Kul att du vet vilka inlägg o användare jag syftar på :) du tog åt dig men tyvärr var det inte du denna gång o inte var det mot mig heller :)
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 23:16:53 följande:
    Hoppsan, hur var det nu med läsförståelsen? Jag har inte påstått att jag vet vilka inlägg eller vilka användare det kan vara alls faktiskt.
    Du visste ju vad som skrivits :)

Dagisnivå på denna tråd nu , totalt spårar ut i sista sidans inlägg !

God natt
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 23:23:15 följande:
    Nej? Nu försöker du vara något du inte är, och du lyckas inte.
    O du har lite för många emot dig nu för att vara kvar i tråden !
  • Jimman
    Niklas2k skrev 2013-08-22 23:44:15 följande:
    Äh. Lägg ner det där.
    Vad är det för en jävla nivå? 
    Dagisnivå dom ni andra haft ett tag i tråden :)
  • Jimman
    Niklas2k skrev 2013-08-22 23:47:03 följande:
    Det brukar låta så när argumentet tryter.

Förresten (inte riktat till dig alltså) så finns det självklart föräldrar som prioriterar helt fel, skiter i barnens frukt eller glömmer bort den jämt. Måste dessa barn utsättas för mer skit genom att få sitta och titta på när klasskompisarna äter frukt? Räcker det inte med att ha dåliga föräldrar om det nu är så? Det är ändå barn vi pratar om. Cya! 
    Nä dom är tydliga mina argument om du läser tråden så nä då
  • Jimman

Hur jobbig är det att bära hem lite frukt en gång i veckan då ?

• Jimman
    Lekia skrev 2013-08-23 22:47:59 följande:

Jimman- det blir mer än liiite frukt. En normal vecka äts det runt 50 frukter här, inkl. skolfrukten.

Här är det nog mera , vi äter mycket frukt alla i familjen
  • Jimman
    h8him skrev 2013-08-24 08:16:04 följande:
    Hur kan du veta att skolan inget gjorde? Socialtjänsten reagerar inte alltid och sätter in åtgärder, även om anmälan görs.
    Nä men det finns i registret om det händer igen o med fler anmälningar så måste dom aggera
  • Jimman
    puss skrev 2013-08-26 20:33:26 följande:

Men för att bråka om en fruktjävel krävs ju att man är redigt efterbliven.

Så sant så
  • Jimman
    cloudberry79 skrev 2013-08-28 14:08:34 följande:
    Jag tjafsar inte om frukten, utan skickar med frukt med mitt barn, men principen! Skolan ska vara gratis och avgiftsfri, det kan aldrig vara obligatoriskt att skicka med mellanmål till skolan. Till sonens skola skickar jag alltid flera frukter, för redan efter några dagar hade ett barn inte med sig någon frukt... 
    (M)amma till V -07 och E -12
    Skolan får kräva mindre summor som tex frukt matsäck mm
  • Jimman
    cloudberry79 skrev 2013-08-28 14:24:33 följande:
    Inte regelbundet och max en viss summa per år. Jag jobbar på högstadiet och vi har som policy där att det vi ber barnen ta med max får kosta 100 kronor per läsår. Det nyttjas på hösten då vi åker med samtliga barn på fjällvandring, vi står för allt utom matsäck.
    Då är det olika , skolan ska stå för lunch inte mellis
  • Jimman
    cloudberry79 skrev 2013-08-28 16:02:34 följande:
    Lunch ja, men vi kan inte heller kräva att barnen tar med mellanmål, det är frivilligt.
    Ja men om barnet vill o behöver en frukt för att orka o skolan säger att barnet behöver det så skickar man väl med ? Frukt är inte så dyrt o alla föräldrar bör väl skicka med det i så fall istället för att tjafsa om det
  • Jimman
    kaffeamanda skrev 2013-08-28 21:00:35 följande:
    Nej, godis och glass hör inte till skolan.
    Varför ska dom inte få köpa en glass ?
  • Jimman
    kaffeamanda skrev 2013-08-28 21:30:12 följande:

Sötsaker och skola hör inte ihop. Visst nu kommer det komma nån kommentar om att frukt också är sött, men det är stor skillnad mellan ett äpple och en nogger.
    Så dina barn får aldrig en glass ? Våra får glass på mellis på fritids ibland oxå
  • Jimman
    kaffeamanda skrev 2013-08-28 21:36:18 följande:
    glass eller godis på lördag. Vi har sötsaksförbud på låg- och mellanstadiet i hela kommunen, skitbra tycker jag.
    Varför har dom då inte fruktförbud oxå ? Det är lika farligt med fruktsocker !
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?