Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?
Vi behöver inte skicka med frukt till skolan, eftersom skolan står för det, men däremot kräver de att barnen skall ha innetofflor.
Vi behöver inte skicka med frukt till skolan, eftersom skolan står för det, men däremot kräver de att barnen skall ha innetofflor.
Ursäkta men vilket kötthuvud ifrågasätter mitt val av antal barn? (4st)
Jag kan utan problem köpa frukt, men det ska alltid FINNAS 4 frukter hemma VARJE dag. Där finns mitt problem. Som jag skrev tidigare så går det då 20 extra frukter varje vecka, eller 88st per månad utöver den frukt som äts hemma. Frukten ska från affären hem också, och inte glömmas.
Jag skickar gärna med mina barn frukt. Jag ser inget som helst problem med det i min egen lilla bubbla. Jag ser dock längre än mitt eget och därför lider jag med de barn vars föräldrar av något orsak inte skickar med sitt barn frukt till den gemensamma samlingen och lämnar barnet tomhänt. Det gör ont i mig. Barnet ska inte straffas för att de som står barnet närmast gör fel prioriteringar, är oansvariga, är glömska eller annat..Det ska inte straffas för att skolan väljer att ha gemensam samling där medhavt frukt ingår. Inget barn av vår tid ska behöva sitta utan och titta på andra som äter. Det handlar för fasiken om barn som inte har valt sina föräldrar och dessa regler!
Hos oss får alla barn ta med sig frukt men de får numera äta den på rasten just ifall någon inte har frukt med sig, tycker de verka funka bra efter förta veckan i förskoleklassen, men här är bara en litn by o de är endast 8 st i klassen så om nån råkar glömma delar de säkert med varandra, vet att sonen gjort det tidigare på dagis när kompisar glömt iaf.
Har man inte råd med en frukt 5 gånger i veckan så ska man inte dra på sig ungar.
Jag fattar inte att det kan bli sånt tjafs om en frukt om dagen. Syftet med frukten är gott. Barnen behöver boosta lite energi så de står sig fram till lunch. Varför ifrågasätter man det? Vill man inte unna sitt barn en frukt? Det finns billig frukt.som alternativ kan man skicka med en morot. Kostar inte många ören per styck. Om något barn har glömt frukt en dag kan man be de övriga dela med sig en liten bit av sin. På så sätt får det barnet en liten fruktsallad och de övriga en lektion i skolans värdegrundsarbete.
Jag jobbar ibland i en förskoleklass. Barnen kan komma dit 6.30, äta frukost 7.00 och äta lunch 11 eller 11.30. Klockan halv tio brukar vi ha fruktstund, och det behövs verkligen. Mellis vid 14, sedan bjuder vi på frukt till barnen som är kvar 16.30.
Jag tycker att det är bra att barnen har med sig frukt. Som förälder är ska man se till att barnen får i sig bra mat. På skolan erbjuds lunch, mellis och eftermiddagsfrukt. Jag ser det inte som en orimlig kostnad att skicka med barnen frukt. Om man planerar fruktköpet smart och köper efter säsong så talar vi om en kostnad på kanske 10-15 kronor i veckan. Oftast äter barnen ett halvt äpple, vilket betyder att det räcker med 2½ äpple i veckan. Inte alls orimligt.
KEEP CALM AND KÖP FRUKT god damn you all.