Inlägg från: Jimman |Visa alla inlägg
  • Jimman

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

nozpa skrev 2013-08-22 21:25:09 följande:

Förlåt, men tror du att jag är förståndshandikappad? Hela skolan "ingår i det vi betalar skatt till skolor".
    Länka mig vad som ska ingå mera än lunch i matväg
  • Jimman
    nozpa skrev 2013-08-22 21:33:39 följande:

Jag har aldrig påstått att någon annan måltid ska ingå? Vad snurrar du om?
    Frukt är ett mellanmål
  • Jimman
    MrsPenn skrev 2013-08-22 21:42:43 följande:
    Men... har inte barnen ALLTID fått en frukt på svenska dagis? Ordet "fruktstund" ring a bell?
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
    Dagis är helt annat än skola
  • Jimman
    Rocket Mania skrev 2013-08-22 22:00:26 följande:
    Vår skola gör det. Man får välja på en av 2-3 rätter (typ pannkaka, vegetariskt, spagetti och köttfärssås/köttbullar). Mitt barn hade utflykt en dag i veckan och vi valde att låta skolan fixa det de två terminer det gällde.

Det är en stor skola med runt 1000 elever. 
    Valmöjlighet på lunchen har vår skola oxå
  • Jimman
    Rocket Mania skrev 2013-08-22 22:04:38 följande:
    Vem säger att barnet inte tycker det är precis lika mysigt att få matsäck från skolan? Du eller? Min unge älskade pannkakorna och var superglad att få matsäck från skolan.

Sluta gödsla med dina värderingar som om de vore något alla håller med om. 
    Det gör jag inte men det är så fånigt att att inte kunna ge sitt barn en frukt till skolan för att det ska ingå !
  • Jimman

Jag ser mycket hellre mera resurser i skolan idag än att skolan ska kasta ut 100000 tals kr på frukt som elever kan ta med själva !

• Jimman
    Rocket Mania skrev 2013-08-22 22:10:48 följande:
    Fast det gör du ju? Du talar om att det är synd om barn som får matsäck från skolan för barn vill ha med sig matsäck hemifrån.

Öh?  
    Har aldrig sagt att det är synd om barnen som får matsäck från skolan ? Sluta tolka som du vill !

Lämnar här nu o fixar en matsäck till min dotter som ska på utflykt med "dagis" imorgon , gör det med glädje !
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:21:47 följande:
    Nej, du skrev att man bör skicka med matsäck till barnen eftersom de tycker det är mysigt.
    Jimman skrev 2013-08-22 22:06:20 följande:Det gör jag inte men det är så fånigt att att inte kunna ge sitt barn en frukt till skolan för att det ska ingå !
    Vet du vad som är fånigt? Att inte kunna se längre än till sig själv. DET är fånigt. Att stå upp för allas lika värde är aldrig någonsin fånigt.

Du får nog läsa bättre , skrev inte att man bör heller
  • Jimman
    pluvdo skrev 2013-08-22 22:29:49 följande:

Jag förstår mig inte på det där. Hur kommer det sig att min sons förskola (med avdelningar för barn från ett till fem år ungefär) har råd med två fruktstunder per dag åt barnen, men barn i förskoleklass måste ta med sig det?

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
    Förskolan betalar man för om ni missat att ni får faktura 1 gång per mån på det
  • Jimman
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:36:32 följande:
    För fan, kamma till dig nu. Tänk till. Du är inte så korkad.
    Jimman skrev 2013-08-22 22:24:41 följande:Du får nog läsa bättre , skrev inte att man bör heller
    Men herregud människa. Jag glömde att man måste vara SJUKT noggrann och petig och exakt när man skriver till dig, annars begriper du inte. Så snart du blir emotsagd så börjar du märka ord och tramsa. Gå och gör den där mysiga matsäcken nu du.

Det du påstod att jag skrev har en helt annan betydelse än den jag skrev , det handlar inte om noggrannhet utan om läsförståelse o innebörd
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?