Aileen Allannah skrev 2013-08-22 23:56:07 följande:
Vad fint att du sätter folk i fack och placeringar som du själv hittar på.
Tristan69 skrev 2013-08-22 23:34:18 följande:
Det är inte särskilt svårt att få den insikten utan att behöva göra allt det där. Faktum är att det räcker med att sitta i en stadsdelsnämnd under en mandatperiod för att erhålla tillräckligt med insyn och kunskap. Jag har dock levt på långt under existensminimum i flera års tid utan problem. Det handlar om att planera sin matlagning och göra bra inköp.
Jag tror verkligen inte att det räcker för att förstå. Det är jättebra att du lyckats, trots att du levde under existensminimum, men alla är inte liks bra på att planera inköp och matlagning. Du måste förstå att även om det finns folk och föräldrar som skiter i allt och kräver att andra ska lösa allt pt dem, så finns det också de som kämpar röven av sig för att klara av allt, men de kanske saknar kunskaper eller förmåga, av en eller annan anledning. Det måste vi ha förståelse för.
Jag ger dig bara samma bemötande som du ger andra här på FL, så känn dig hedrad. Att sakna kunskaper eller förmåga är inte en ursäkt i dagens samhälle. Alla kan men folk är så satans bortklemade att det är skrämmande. Vi måste inte ha förståelse för att någon inte kan ta hand om sina barn, då ska man inte ha barn!