Inlägg från: villomom |Visa alla inlägg
  • villomom

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Ingen som tänkt på hur kul barnen tycker det är att ha med sig egen frukt?! För min son och de kompisar han har här på gatan är det (näst efter att äta i matsalen) frukten som är det bästa! Välja en frukt och ta med sig :) hur kul som helst. De barn som inte har med sig får av fröken.

Utflykt kommer min sons klass ha en gång i veckan då de ska ha med sig en smörgås och något att dricka. Ser inte sådana här saker som problem. Försök se ur barnets perspektiv, hur skoj det är att ha med sig matsäck :)

• villomom
    cloudberry79 skrev 2013-08-30 21:05:28 följande:
    Det är väl det där "får av fröken" som diskuteras. Ska "fröken" själv köpa för egna pengar? Läromedelspengar? Ska skolan stå för den, eller ska några sitta utan?
    Ja det är väl det som är frågan... Jag tycker inte att någon ska sitta utan, då vill jag hellre att de delar mellan sig av den frukten som finns.. Inget fel som jag ser det att lära barnen dela med dem som har det sämre ställt (eller en förälder som inte bryr sig..). 
  • villomom
    Dr Mupp skrev 2013-08-31 09:33:41 följande:
    Sorry men mitt barn behöver sin frukt själv och ska inte straffas med att få sin frukt delad för att nån annan förälder inte kan ta sitt ansvar. 
    Skicka med en extra..? Jag förstår att det för många är en principfråga men jag ser inget problem i att hjälpa andra. Sen, visst, jag kan tycka att skolan ska stå för frukt till barnen. Men samtidigt ser jag det inte som ett problem att skicka med. Jag ser det inte som en stor grej helt enkelt.
  • villomom
    cloudberry79 skrev 2013-08-31 11:09:28 följande:
    Jag skickar med frukt så det räcker gott och väl att dela med sig, jag vill att barnen ska lära sig att man är en snål fan om man inte kan dela.
    Word. Äpple
  • villomom
    kaffeamanda skrev 2013-08-31 15:57:44 följande:
    Tack! Jag börjar bli mörkrädd för vilket samhälle vi börjar få. Alla ser till sina rättigheter, men ingen reflekterar över vilka skyldigheter vi har.
    Håller med. 

Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?