Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?
På min sons skola får barnen frukt, inget som föräldrar behöver skicka med mao.
På min sons skola får barnen frukt, inget som föräldrar behöver skicka med mao.
Vi behöver inte skicka med frukt till skolan, eftersom skolan står för det, men däremot kräver de att barnen skall ha innetofflor.
Nu har det ändrats lite på min sons skola och i dag fick vi en lista på olika krav. Så här ser den ut:
*Gympakläder, ej långbyxor eller långärmat. Vita skor med vit sula, som är kraftiga och stabila samt med kardborre, Ej snören.
*Frukt till fruktstunden.
*Ryggsäck.
*Transparent snoddmapp.
*Innetofflor.
Frukten för mig är inga problem så länge dom barn vars föräldrar av olika anledningar inte skickar med frukt blir erbjuden en frukt från skolan. Vi är inte i behov av att sätta det i system att inte ta med för att istället få från skolan så då låter vi dom som är i större behov av det göra det. Min son fr även med sig en smörgås varje dag då han äter så dåligt med frukost.
Däremot har vi ett annat problem, barnen i förskoleklassen ska på utflykt där de ska ta med sig pengar till kiosken på utflyktsstället, pengarna ska gå till godis eller glass....?? Detta känns däremot inte så okej, eller vad tycker ni?
Som svar på ts rubrikfråga: Ja, jag tycker att det är helt i sin ordning att ta med frukt till skolan.