Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

EllisBell skrev 2013-08-24 11:18:01 följande:
    Sen måste jag säga att den lärare som låter vissa barn sitta och titta när andra har fruktstund utan att försöka fixa fram några äpplen tex bör bli av med jobbet. Inkompetent och elakt.
    Precis, läraren har ju en massa alternativ. Hen kan ta med frukt själv till barnet, lämna klassen och åka till affären, säga åt övriga barn att dela med sig. Finns massa bra sätt!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    erper skrev 2013-08-24 22:57:44 följande:
    Skulle det inte ske pga att någon förälder hade klagat hade jag som medlidande förälder gått i taket och sett till att det löser sig. Är mänskligheten i sverige så patetisk att någon går i taket för att en lärare är medlidande för ett barn som har problem av någon anledning att få med frukt?

Nej jag hade till och med fixat frukt själv om det skulle vara ett så stort problem.
    Hur kan folk vara så kalla, tänk dig in i barnets egen sits.

Om du läser vad du svarat på inser du att den föräldern inte tycker att läraren ska lämna klassen för att gå på fruktjakt. Som jag skrev tidigare när folk anser att läraren ska lösa detta: läraren kan ju köpa med sig egen frukt och ge bort, lämna klassen och dra till affären, tvinga ungarna att dela. Vilket alternativ är det som så varmt förespråkas?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Mineralvatten skrev 2013-08-29 16:18:59 följande:
    sant men skolmaten kunde vara bättre, på gymnasiet fick vi börja med att desikera maten från glasbitar, hårstrån, kartongbitar etc.
    hm.
    nåja det var 10 år sen jag gick ut så man får hoppas att den blivit bättre =).
    Skolmaten på min skola är super. Mycket fräschare, bättre tillagad och bättre urval än när jag själv gick i skolan.
  • LunaLunatic
    kaffeamanda skrev 2013-08-29 16:28:44 följande:
    Ja, det låter ju inte trevligt. Jag har jobbat i skolkök i flera kommuner och tycker att det blir bättre för varje år, även om gnället om maten blir värre och värre. Vi kanske skulle ta bort skolmaten ett år så skulle det säker bli väldigt uppskattat efter det.
    På min tid (gick ut högstadiet 98) var maten bra mycket sämre än idag (gymnasiet var ännu värre). Fisk var tex nån vit fisk med lite panering utan kosistens + överkoka potäter utan kosistens = barnmat. På skolan där jag jobbar serverades det lax häromdagen, jättegod!
    Vi fick tacos, då var det sådana hårda skal/båtar och en röra med ris/färs/bönor (torrt och rätt smaklöst). Vi fick det i förra veckan med mjuka bröd, köttfärs, riven ost, sallad och såser. Milsvid skillnad.
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?