Dr Mupp skrev 2013-08-22 22:34:04 följande:
Tror du seriöst att jag kan skicka min barn till gympan med ett par jeans och en tröja i en plastpåse och förvänta att hon ska springa i flipflops? Nej det finns ett krav på gympakläder.
Och ja innan nån tror nått annat så har mina barn ryggsäck, sittunderlag, vattenflaska, gympapåse, gympakläder, gymadojjor, inneskor osv. De har med sig frukt varje dag. Jag har nämligen råd att ge mina barn det de behöver. Men jag är inte heller den som skriker om att skolan inte får kosta. För faktum kvarstår att ska barnet kunna vara med på allt i skolan så måste man köpa vissa saker som kläder, väskor och badkläder och därför finns det inget som heter avgiftsfri skola.
Vi har inget krav på varken matsäck eller frukt, men de som inte har med blir utan. Idag hade min dotter matsäck med sig. Kostade inte många kronor med en yoghurt, macka, äpple och vatten i flaska. Väl framme stod skolan eller om det var fröken (utflyckten var till hennes hem) för korv med bröd.
Sönerna hade frukt med sig. Storebrors äpple kom hem igen, uppenbart hade han inte tid att äta frukt. Han var fullt upptagen med att leka.
fast just gympapåse tycker i alla fall jag är onödigt eftersom allting inte får plats där ändå. men det är ju jag =).