Inlägg från: Lekia |Visa alla inlägg
  • Lekia

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Råd och råd.. Vi har ekonomiskt sett inga problem med frukt varje dag men med fyra barn blir det myyyycket frukt! Först och främst ska det jämt finnas hemma och dessutom tas med. 88 stycken fruktlådor packas här varje månad-och jaa, jag önskar att vi slapp.

• Lekia

Vad blir egentligen årskostnaden för 88 st frukter i månaden varje år..?? Vore faktiskt intressant att veta..

• Lekia

Ursäkta men vilket kötthuvud ifrågasätter mitt val av antal barn? (4st)

Jag kan utan problem köpa frukt, men det ska alltid FINNAS 4 frukter hemma VARJE dag. Där finns mitt problem. Som jag skrev tidigare så går det då 20 extra frukter varje vecka, eller 88st per månad utöver den frukt som äts hemma. Frukten ska från affären hem också, och inte glömmas.

• Lekia

Mat finns alltid hemma. Det är väl just d där med att kanske har någon/några ätit frukt efter middagen på tisdag, vilket gjorde att nu är det tre äpplen kvar. Då blir det en extra sväng på Ica på kvällen bara för den saken. Jag skulle GÄrNA betala en frukt-terminsavgift till skolanså jag slapp skicka med.

• Lekia

Jimman- det blir mer än liiite frukt. En normal vecka äts det runt 50 frukter här, inkl. skolfrukten.

Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?