Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Jag tycker det är fånigt att inte få skriva att de ska ha med frukt. Alla barn mår bra av det. 

Sen är det de som har så knapert att de inte har råd, men råd att röka har de oftast. Det stör mig.

Här fungerar det dessutom så att om någon glömt skicka med en dag så brukar de få lite av någon kompis genom lärarens försorg. En bit av nåt så de får iaf lite frukt. Barn är snälla och har inte nåt emot det, de vet dessutom att det kan vara deras tur en annan gång. 

Puss!!
  • Lingonflickan
    Empath skrev 2013-08-23 08:26:46 följande:

Om nu frukt ploppar upp magiskt i allas hem så visst men under stora delar av året måste man faktiskt åka och köpa frukten. Om du tänker lite längre än bara tiden för att stoppa ner den i väskan...
    Handlar man inte mat då? Går förbi frukten varje gång?
    Puss!!
  • Lingonflickan
    Duckan skrev 2013-08-23 08:42:29 följande:
    FIck igår kväll veta av dottern att hon skulle ha frukt med sig till nollan idag så jag antar att vi ska skicka med det varje dag då

Men återigen, de som inte har råd att skicka med en frukt, har de aldrig frukt hemma då heller? Eller grönsaker?
    Man kan ju undra.

Vi levde knapert när jag var barn, mina föräldrar fick offra mycket. Nog 17 hade vi frukt med till skolan varje dag. 
    Puss!!
  • Lingonflickan
    puss skrev 2013-08-23 10:52:11 följande:
    Bra jobbat av dem! Heder.
    Ja, jag är stolt över dem. De levde på sås och potatis för att vi skulle kunna få en köttbit, kyckling eller annat.
    Puss!!
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?