Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Jag skulle inte ha något emot att skicka mex en frukt. De som inte har råd med det, har de råd att ge sina barn mat varje dag ens om det är så illa?

• Duckan

Tuffen, jag tänker som du, hur har man inte råd med det? Nåt är helt galet då.

• Duckan

FIck igår kväll veta av dottern att hon skulle ha frukt med sig till nollan idag så jag antar att vi ska skicka med det varje dag då

Men återigen, de som inte har råd att skicka med en frukt, har de aldrig frukt hemma då heller? Eller grönsaker?

• Duckan

puss, jag känner som du gör Minns utlfykterna vi gjorde med skolan, matsäck flera gånger per termin. Då gick jag i skola i en förort med många som inte hade det så rasande gott ställt, men vad jag vet var inte det något som ältades på föräldramötena.

• Duckan

MrsPenn, jag förstår inte riktigt kopplingen mellan min fråga och Tristen? *dumstruten på*

• Duckan

MrsPenn, jag hade inte läst alla inlägg och försökte snabbt läsa lite bakåt  nu så jag hänger med.
    (och ja, jag kan spela Robin Hood och skicka med mitt barn extra så hon får dela med sig om det behövs )

• Duckan

Tanken är ju fin, men inte när det blir tvång att dela med sig.

• Duckan

Mineralvatten, då får man köpa en annan frukt. Vi behöver inte haka upp oss på det. Att ex ges i form av dessa är nog för att de är billigare än tex bananer. Har man föräldrar som är LCHF-are äter man nog inte frukt alls (av vad jag kan läsa om det på fl i alla fall), då får man kanske lov att ta med sig nåt annat.

• Duckan

Hur många skolor kräver och hur många efterfrågar/rekommenderar att en frukt skickas med? Det är skillnad på dessa två tycker jag.

Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?