Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Jimman skrev 2013-08-22 20:24:48 följande:
    Det gör ingen skola här på utflykter eller friluftsdagar , så du menar att skolan står o gör matsäck åt alla elever ?
    Vår skola gör det. Man får välja på en av 2-3 rätter (typ pannkaka, vegetariskt, spagetti och köttfärssås/köttbullar). Mitt barn hade utflykt en dag i veckan och vi valde att låta skolan fixa det de två terminer det gällde.

Det är en stor skola med runt 1000 elever. 
  • Rocket Mania
    Jimman skrev 2013-08-22 21:18:53 följande:
    Har aldrig sagt att skolan ska tvinga fram det , jag pratar om föräldrar som inte tycker att barnen är värd en frukt på skolan eller en matsäck på friluftsdagar för att föräldrar tycker det är en princip o ska tjafsa o bråka om det
    Vem säger att barnet inte tycker det är precis lika mysigt att få matsäck från skolan? Du eller? Min unge älskade pannkakorna och var superglad att få matsäck från skolan.

Sluta gödsla med dina värderingar som om de vore något alla håller med om. 
  • Rocket Mania
    Jimman skrev 2013-08-22 22:02:02 följande:
    Valmöjlighet på lunchen har vår skola oxå
    Om du inte förstår vad folk skriver kan du ju läsa det du själv skrivit som är citerat i inlägget. Som ett litet tips bara.

Överförtydligat så du kanske förstår:

"Jimman skrev 2013-08-22 20:24:48 följande:
    Det gör ingen skola här på utflykter eller friluftsdagar , så du menar att skolan står o gör matsäck åt alla elever ?"

"Rocket Mania skrev 2013-08-22 22:00:26 följande:
    Vår skola gör det. Man får välja på en av 2-3 rätter (typ pannkaka, vegetariskt, spagetti och köttfärssås/köttbullar). Mitt barn hade utflykt en dag i veckan och vi valde att låta skolan fixa det de två terminer det gällde.
    Det är en stor skola med runt 1000 elever. "
  • Rocket Mania
    Jimman skrev 2013-08-22 22:06:20 följande:
    Det gör jag inte men det är så fånigt att att inte kunna ge sitt barn en frukt till skolan för att det ska ingå !
    Fast det gör du ju? Du talar om att det är synd om barn som får matsäck från skolan för barn vill ha med sig matsäck hemifrån.

Öh?  
  • Rocket Mania
    Jimman skrev 2013-08-22 22:13:17 följande:
    Har aldrig sagt att det är synd om barnen som får matsäck från skolan ? Sluta tolka som du vill !
    Lämnar här nu o fixar en matsäck till min dotter som ska på utflykt med "dagis" imorgon , gör det med glädje !
    Jimman skrev 2013-08-22 21:03:58 följande:
    O att ens barn tycker det är mysigt att få göra egen matsäck o ha med har ingen betydelse ?
    Nej ok. Inte att det är "synd" om barnet... 

• Rocket Mania
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:36:32 följande:
    För fan, kamma till dig nu. Tänk till. Du är inte så korkad.

Men herregud människa. Jag glömde att man måste vara SJUKT noggrann och petig och exakt när man skriver till dig, annars begriper du inte. Så snart du blir emotsagd så börjar du märka ord och tramsa. Gå och gör den där mysiga matsäcken nu du.

Nä men det var väl BARNET som skulle göra den mysiga matsäcken?

Rätt ska va rätt  
  • Rocket Mania
    Aileen Allannah skrev 2013-08-22 22:51:38 följande:
    Jag blir alldeles förvirrad av mysiga matsäckar och mysiga barn och barn som inte är värda en frukt. Men jag tror inte det spelar någon som helst roll hur tydlig och noga jag är med att citera och återberätta korrekt, det är dömt att misslyckas.

/hon som gör jävligt mysiga matsäckar men fortfarande är kapabel till att tänka på andra också.
    Skriver man bara oneliners kanske man har svårt att läsa och förstå längre texter än så. Det är kanske där problemet ligger
  • Rocket Mania
    Tristan69 skrev 2013-08-22 23:09:45 följande:

Det säger väl sig självt att om du inte kan försörja dig själv ska du inte skaffa fler som är beroende av dig för sin försörjning. Människor har blivit så bortklemade av att leva i en välfärdsstat som tagit hand om alla svåra beslut att man inte förmår att vare sig tänka själv eller förstå att man har ett eget ansvar.
    Jag tror det finns gott om folk som har råd att köpa kassvis med frukt till sina barn som fortfarande tycker att det är fel. Det är alltså inte en ekonomisk fråga utan en rent principiell sådan.
  • Rocket Mania
    puss skrev 2013-08-23 09:19:56 följande:
    Du behöver inte vara spydig.
    Jodå, jag vet att folk kan ha det knapert. Morötter är dock bland det billigaste dom finns, och jo, det KAN alla köpa.
    Sedan kanske alla barn inte äter det
  • Rocket Mania
    Tuffen skrev 2013-08-23 09:39:26 följande:
    Man kan inte vara petig om mamma och pappa har dåligt om pengar. 
    Nej det kanske bara är barn med lite rikare föräldrar som får det?

Struntprat. 
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?