• Anonym (Trött)

så less på detta knarkande!

Hej!

Ännu en sömnlös natt där jag sitter och grubblar, föremålet för grubblerierna,  min pojkvän,  sover lyckligt ovetande om mina tankar. Nämligen  att jag har tröttnat, jag har tröttnat på hans ständiga cannabisrökande.

Min sambo gör mig lycklig, jag behöver bara titta på honom så blir jag glad, vi har roligt ihop, vi diskuterar framtidsplaner. Det bästa jag vet är att umgås med honom. Jag har inga tvivel om att han älskar mig.

Men han röker sjukt mycket gräs, hela tiden, dagligen, jag hatar det.
    Och varför blir man tillsammans med någon som röker gräs hela tiden när man inte gillar det? Jag visste inte om det när vi träffades, jag visste inte om det fören flera månader senare då vi inte sågs hela tiden och när jag sov över rökte han på nätterna. Jag gillade det inte då heller och tog upp det med honom, han påstod att det inte alls var någon fara, att han bara rökte sporadiskt. Jag önskar att jag hade lämnat honom då, innan jag blev kär, men det gjorde jag inte och nu sitter jag här flera år senare.

Jag kan helt ärligt säga att jag inte tycker att han blir särskilt påverkad av cannabisen sett till humöret, men aktivitetsnivån är så sjukt låg, han vill aldrig göra något,  hitta på något, nä sitta i soffan o vara hög, det är grejen det verkar det som, ta en promenad? nej tänkte väl det. 
    Vi umgås såklart kompisar, familj med mera. Flera av hans kompisar röker också. Han röker inte när mina vänner är över det har jag sagt ifrån om. Men de vet väl om det iallafall. Inga problem i jobb heller. 

Han säger att han är trött på skiten, han säger att han vill inget hellre än att leva ett normalt liv. Men inget händer ju! Han säger att han gör upp en plan i huvudet men han vill inte släppa in mig i sina tankar. så jag fattar ju givetvis att han inte har någon plan.
    Jag tror inte att han vet hur illa det är, att min gräns är nådd och att det här är den sista chansen han har (jag kommer såklart att upplysa honom om det).
    Jag vill leva ett normalt liv, med en normal pojkvän, utan knark. Det är något jag inte kan kompromissa med.

Usch jag vill inte vara tjejen med den knarkande pojkvännen, det spelar ingen roll om jag säger att vi är lyckliga, att vi är kära, att han är knarkare gör att vårt förhållande är värt noll i andras ögon, "det är ju bara att lämna honom!!" eller..?  

Jag vet att chanserna att han faktiskt slutar inom den tid jag är villig att ge honom är låga, men hoppet är det sista som lämnar.. Och ja jag älskar honom, processen att lämna någon man fortfarande älskar är inte lätt och ger mig en klump i magen varje gång jag tänker på det. 

Så om nån har något vettigt att skriva eller bara några tröstande ord får ni gärna kommentera något! 

• Svar på tråden så less på detta knarkande!
  • Anonym (känner igen)
    frappa skrev 2013-08-24 01:11:49 följande:
    TREHUNDTRATRETIOFEMTUSEN personer påstår du inte kan hantera cannabis.
    Det är det påståendet som är löjligt, kan du inte läsa?
    Tänk efter innan du börja påstå saker som inte fungerar med matematiken.

Och farorna med cannabis är få och milda.
    De farorna som uppstår sker i princip nästan bara bland missbrukarna.
    En del av dessa problem är ej typiska för cannabis, utan för missbruk i allmänhet.
    Öh nej, cannabis är en av de farligaste drogerna som finns eftersom den är så förrädisk och lätt lurar in användaren i ett missbruk som de inte märker förrän det är försent.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:17:06 följande:
    Öh nej, cannabis är en av de farligaste drogerna som finns eftersom den är så förrädisk och lätt lurar in användaren i ett missbruk som de inte märker förrän det är försent.
    Ser igen att du vägrar inse ditt påstående om att 90% är löjliga.
    Eller förstår du inte hur många ~335000 personer är.

För varför annars vägrar du kommentera dessa ~335000 för?
  • Anonym (känner igen)
    frappa skrev 2013-08-24 01:28:05 följande:
    Ser igen att du vägrar inse ditt påstående om att 90% är löjliga.
    Eller förstår du inte hur många ~335000 personer är.

För varför annars vägrar du kommentera dessa ~335000 för?
    Det är knappast så många som röker cannabis.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:29:08 följande:
    Det är knappast så många som röker cannabis.
    ~373000 på årsbasis som röker cannabis.
    Livstidsprevalensen är ~1310000 som röker cannabis.

Men igen vägrade du inse det löjliga i ditt påstående om 90%.
    Så pratar en som har ett starkt begränsad uppfattning i vem som röker cannabis och hur.
    Lika löjligt som jag skulle säga det är NOLL procent som blir som du säger, bara för att i mitt umgänge sköter alla sin konsumtion.
    Med enda skillnaden att jag kommer aldrig påstå detta, för jag vet ju det är fel.
    Fast mer rätt än ditt påstående.
  • Anonym (känner igen)
    frappa skrev 2013-08-24 01:33:16 följande:
    ~373000 på årsbasis som röker cannabis.
    Livstidsprevalensen är ~1310000 som röker cannabis.

Men igen vägrade du inse det löjliga i ditt påstående om 90%.
    Så pratar en som har ett starkt begränsad uppfattning i vem som röker cannabis och hur.
    Lika löjligt som jag skulle säga det är NOLL procent som blir som du säger, bara för att i mitt umgänge sköter alla sin konsumtion.
    Med enda skillnaden att jag kommer aldrig påstå detta, för jag vet ju det är fel.
    Fast mer rätt än ditt påstående.
    90% stämmer nog men det är knappast så många som röker cannabis som du säger. Hade det varit så många så hade det varit katastrof.
  • frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:35:09 följande:
    90% stämmer nog men det är knappast så många som röker cannabis som du säger. Hade det varit så många så hade det varit katastrof.
    Då påstår du det är ~335000, det är stor humor av dig.
    Sen att du har noll koll på hur många som röker cannabis i Sverige, är nått du får ta ansvar för.
    För sitta slänga ur dig siffror på det sättet du gör, blir bara skrattretande och ditt beteende är direkt löjligt.

Lite ad hominum, med det bjuder vi på.
  • frappa

Skulle vara intressant att om du kunde backa upp dina 90%.
    Nu vet jag du inte kan detta, men vore skoj se dig försöka i alla fall.

(För er andra, det är nu de inte svarar tillbaka, just för verkligheten inte stödjer deras fantasier.)

• frappa
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 01:35:09 följande:
    Varför det inte är katastrof med så många, är just för att folk röker inte cannabis som du inbillar dig.
    Cannabis har inte alls lika hög andel problematiska konsumenter(procentuellt sett(5-7% pratar man på cannabis, alkohol 10-12%)) som andra droger har(alkohol inkluderat).

Rätt lusigt att våran "fungerande" narkotikapolitik, har gjorts så cannabiskonsumtionen har fördubblats bara de senaste 10åren.
    Den "fungerande" narkotikapolitiken har noll inverkan på tillgång på cannabis för konsumenten och är billig än någonsin(samma pris de senast 20åren, men med löneökningar om vart annat så behöver man itne längre jobba lika många minuter för få ihop till 1g)..
  • Rut86

Hej Ts. Jag skulle ställa ett ultimatum, säg att du lämnar honom om han inte skaffar hjälp. Han verkar ju inte vilja förlora dig och han säger att han vill sluta? Men det gäller att du verkligen menar det och är beredd att faktiskt lämna. Om han är redo att sluta kanske han gör det. Har varit i liknande situation fast med "tyngre" droger. Min kille hade då själv fått nog och skaffade hjälp när jag ställde ett ultimatum, han gjorde det för sig själv också. Vet hur svårt det är. Tror att du verkligen måst bestämma dig för att lämna efter en bestämd tid om inget händer så att det inte rinner ut i sanden och att han är fullt införstådd i detta. Tror också det är viktigt att han faktiskt skaffar hjälp. Att bara sluta hux flux är nog inte många som kan...

• Anonym (komik)
    Anonym (känner igen) skrev 2013-08-24 00:49:50 följande:
    Min erfarenhet är att de drabbar kanske 90% av alla som röker regelbundet.
    Du har kanske inte så mycket erfarenhet då? Det finns olika slags cannabis, som ger olika effekt. Man blir inte slö av alla...
Svar på tråden så less på detta knarkande!