Någon förälder i Halmstad?
Hejsan! Jag bor i Halmstad och är hemma med min flicka på 7 månader. Vissa dagar känns hon vara mer vild än tam haha :)
Hejsan! Jag bor i Halmstad och är hemma med min flicka på 7 månader. Vissa dagar känns hon vara mer vild än tam haha :)
Hehe ja, hon kan ju inte gå än men på något vis lyckas hon då ta sig fram överallt i alla fall. :) Vart i Halmstad bor du? :) Vi bor i Vallåsområdet.
Aha ja det låter inte som det är så långt bort. Mitt lokalsinne är inte så bra (trots att jag bott här i 3 år ), men Snöstorp vet jag ju i alla fall vart det är. Ungefär. :)
Hehe ja du skrev i min gästbok också. :) Svarade där men jag kan svara här med. Ja, jag går till BVC här i Vallås. Ska dit i morgon med lillskruttan för lite vägning och mätning, :)
Eller alltså, jag svarade inte i min gästbok utan i din gästbok. Såg att jag skrev det lite knasigt.
Nej jag har inte varit på någon mammaträff. Har varit till öppna förskolan nån gång men jag tyckte inte om det särskilt mycket för jag kände mig bara utanför. Sj då?
Innan jag flyttade ner hit så bodde jag i Strömsund i Jämtland. Är uppväxt i en liten by bara några mil därifrån.
Jag flyttade hit för att plugga på högskolan. Har en syster några mil härifrån så jag valde att gå skola här så kunde jag bo hos hennes familj och pendla medan jag väntade på att få eget boende. Fast jag hade inte eget boende särskilt länge för jag träffade min nuvarande sambo så vi flyttade ihop ganska snabbt. :)
Nej jag har bara facebook och twitter. Fast twitter räknas knappt för jag är aldrig inloggad där längre. Sj då? :)
Haha okej där ser man. :)
Vad har du för dig "förutom" barn då? Haha Alltså förlåt, frågan låter ju jättedum men jag vet inte hur man säger. Jag pluggade ju innan jag fick min dotter och ska göra färdigt studierna till våren medan min sambo är pappaledig tills vi får dagisplats. Sen blir det förhoppningsvis någon sorts informatör av mig. :) På tal om dagis, vilket dagis har du/ni?
Hehe nu känner jag mig gammal ju! Är 25. Jag är i Oskarström lite då och då för svärföräldrarna bor där. :)
Vad innebär mammagrupperna? Alltså vad gör man?
Ja jag ses gärna också nån gång. :)
Nu ska jag snart smyga ner i sängen. Min lillskrutta har problem med tänderna och vaknar och gråter ofta om nätterna. Natten som var, var rekordjobbig, hon brukar vakna 2-3/natt men nu vaknade hon med en timmes mellanrum hela natten. Jag hann inte ens somna om mellan varje gång hon vaknade. Jobbigt. Ni som har lite äldre barn, hur länge håller det på? Har varit så här i typ en månad nu. Med undantag för två bra nätter. Känns som om två bra nätter på en hel månad inte är mycket att hurra för.
Vi har en sån frys/kylgrej som hon brukar ha på dagen, kanske ska låta henne ha den på natten också. Jag brukar oftast plocka bort alla saker ur spjälsängen förutom två nallar för hon har en tendens att leka i stället för att sova men jag kanske ska låta henne ha den i alla fall och se om det hjälper.
Gud vad skönt att din dotter sover. Min busfia har sovit dåligt redan från start. Jag hade hört att spädbarn bara åt och sov typ. Min tjej sov då nästan inte alls. Hon hade två bra veckor när hon var 5-7 veckor och sen igen när hon var runt 4-5 månader men utöver det har nätterna varit jobbiga. Usch. Jag hoppas verkligen att eventuella syskon inte blir så besvärliga som hon. Hon är en raring som jag älskar och jag skulle inte byta bort henne mot någon, men jag vill då definitivt inte ha en till som är lika dan. :P
Tack, ja det hoppas jag med. Är väl bara att ha tålamod, nån gång vänder det väl. :)
Hej allihop!
Tror det finns flera babysim om jag inte minns fel men en jag vet om är i alla fall på badet vid arenan. Har inte varit där själv men läste på om det för ett tag sen. Har dock glömt det mesta, minnet är bra men kort.
Uppdaterar lite om mig själv jag med: har en dotter på 7 månader, själv är jag 25, sambon 26 och vi bor i Vallås. :)
Åååh! Jag vill också bo i hus! :) Men det får minsann blir lägenhet tills oss ett bra tag till, jag kan ju hamna lite vart som helst när jag börjar söka jobb till sommaren.
Haha samma här, nästan i alla fall. Dottern vägde 3.7. Undrar hur syrran gör. Hennes första vägde 2.7 eller nåt när han föddes har jag för mig och var 47 lång. Fast båda har ju kommit lite före beräknat datum medan jag själv gick över 10 dagar (rena rama mardrömmen).
Vad har ni andra haft för er idag? :)