• Anonym (japp)

Ni utan spermier!

Anonym (Ts) skrev 2013-08-19 20:54:31 följande:
    Nyss fått reda på att min sambo inte har några. Hur har det gått för er som fått samma svar? Hittade ni några i testikeln? Fick ni donerade? Hur har det gått för er? Berätta gärna er historia!
    Min man har sk.azospermi (tror jag det hette), dvs producerar inga egna överhuvudtaget. Biopsin gav alltså inget, de tror att det är ett genetiskt fel så han har troligen aldrig haft någon prod. heller. Vi genomgår just nu IVF med donator-sperma.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Ts) skrev 2013-08-20 13:22:09 följande:
    Okej, ledsen för er skull! Då har ni väntat länge på donerade? Hur känns de för er? Hur lång tid tig det innan allt var "kollat" så ni visste att det inte skulle gå med egna?
    Sammanlagt tog det nog ca 1-1,5 år i.o.m op/biopsi innan vi kunde gå vidare, sen tog det ytterligare ca 6 mån tror jag då vi väntade på att min sköldkörtel skulle bli bättre, sen fick vi remiss till behandling. Har hört att man kan få vänta länge på donerade, men tror inte vi väntade mer än 3 mån efter första besöket på RMC (så vitt jag minns . Men allt som allt så känns det som att det tagit för evigt...!
  • Anonym (japp)
    Anonym (Ts) skrev 2013-08-22 11:22:15 följande:

Oj' här har vi hållt på i 6 månader... Lång väg kvar då! Suck!!
    Tror jag inte, för en av anledningarna var att han hade en inbokad biopsi men det beslutades i sista minuten att det krävdes op på en av testiklarna, som inte kunde göras med bara lokalbedövning. Detta gjorde att väntetiden blev längre.
Svar på tråden Ni utan spermier!