Inlägg från: sallybuse |Visa alla inlägg
  • sallybuse

Hur gammal är eller blev din katt?

Då kan jag passa på att skriva lite här om vår lilla katt.... Hon är en halv persier som är 16 år. Hon är pigg vaken glad kelig äter blötmat går ut båda natt och dag. Som en katt ska vara med andra ord. Men en sak har hänt. Hon har blivit så mager.Fast hon äter ett par gånger om dan.Vi ger henne mjau.Vi har ju funderat att åka till en vetrinär och låta henne somna.Men vi har inte riktigt bestämt oss än.Finns där någon form av mat man kan ge henne så hon tar sig lite. Svår sits att sitta i tycker vi. Hon går på låda och både kissar o bajsar.Och de ser normalt ut... Om här finns någon som har en litet tips vad vi ska göra med henne.Så tar jag tacksamt emot dom.

• sallybuse

Nu ska jag berätta en sorglig sakRynkar på näsan  I söndags morse kom katten in.Hon hade varit ute på  natten och de var hon ofta.Hon hoppade upp i vår kökssoffa.Och när hon skulle gå ner så kunde hon inte gå.Hon vinglade fram på bakkroppen.Hade ingen balans alla.Vad som har hänt henne vet vi inte.Hon kunde inte så stå upp och äta så hon låg ner.Såg ju hemskt ut. Vi ringde till djursjukhuset och fick komma på en gång. Så nu sover hon gott.Hon somnade in i söndags middag 13,15...... Hemska beslut man måste ta.Men där finns ju ingen återvändo.Vi tog med henne hem och nu ligger hon tillsammans med sin mamma och mormor.Och vår hund.Och dom har de bra nu när dom är tillsammans igen. Jag var ute och pratade lite med henne.Och hon sa att allt är bra.Var inte ledsen mer.Nu när jag skiver detta så rinner tårarna.Hon har ju delat livet med oss i 16 år.Så Cicci lilla sov gott.Katt

• sallybuse
    sallybuse skrev 2013-09-03 09:14:14 följande:
    Nu ska jag berätta en sorglig sakRynkar på näsan  I söndags morse kom katten in.Hon hade varit ute på  natten och de var hon ofta.Hon hoppade upp i vår kökssoffa.Och när hon skulle gå ner så kunde hon inte gå.Hon vinglade fram på bakkroppen.Hade ingen balans alla.Vad som har hänt henne vet vi inte.Hon kunde inte så stå upp och äta så hon låg ner.Såg ju hemskt ut. Vi ringde till djursjukhuset och fick komma på en gång. Så nu sover hon gott.Hon somnade in i söndags middag 13,15...... Hemska beslut man måste ta.Men där finns ju ingen återvändo.Vi tog med henne hem och nu ligger hon tillsammans med sin mamma och mormor.Och vår hund.Och dom har de bra nu när dom är tillsammans igen. Jag var ute och pratade lite med henne.Och hon sa att allt är bra.Var inte ledsen mer.Nu när jag skiver detta så rinner tårarna.Hon har ju delat livet med oss i 16 år.Så Cicci lilla sov gott.Katt
    Hon blev 16 år.Jag skrev ett inlägg i förra veckan att katten hade magrat men hon var pigg och vaken alltid.
Svar på tråden Hur gammal är eller blev din katt?