betula skrev 2013-08-17 13:32:31 följande:
Suveränt! Skall kolla länkarna mer noga när tiden finns.
Själv väntar jag barn nr två i april och ammar fortfarande min sin som blir 2 år nu i september flera gånger per dag. Hoppas kunna fortsätta amma hela graviditeten och sen båda barnen tills sonen själv känner att han är redo att sluta. Än så länge vet ytterst få om att vi väntar barn igen, så jag har inte fått några kommentarer om att det är dax att sluta amma nu. Fick en hel del såna kommentarer när sonen var 6 månader (!), men sen dess har folk i vår närhet accepterat att vi iaf ammar länge.
Än så länge funkar det bra att amma som gravid. Förra graviditeten hade jag väldigt ömma bröst, men har sluppit det än så länge iaf. Illamåendet är dock väldigt jobbigt stundtals och då framförallt om sonen bökar runt så han kommer åt magen, men vi jobbar på att få honom mer försiktig kring mammas mage ;)
Åh vad spännande! Vilken BF har du? Själv är det 20 april här. Inte många som vet här heller men några få i min familj har jag skvallrat för :)
Jo illamåendet fasar jag verkligen för. Ska börja åka buss varje morgon i höst men inte hur det ska funka om jag får samma jobbiga illamående som i min förra graviditet. Sen så var amningen jättejobbig i början men väldigt många mjölkstockningar.
Ammar du din 2åring nattetid också? Tar han napp? Här har vi en nappvägrare så jag kan ju inte direkt ersätta bröstet med något annat om det krånglar..