• Lo81

tidigare blöjfri nu mycket problem igen, råd önskas!!

Hej? Känner mig orolig och frustrerad över vår snart treåriga dotter. Hon slutade med blöja på dan för snart två- tre mån sen. Har gått jättebra, använt lite klistermärken och mycket beröm och hon har sagt till och hunnit till toa nästan jämt. Nu under sem började det med att hon kissade i bilstolen och i soffan. Frågade henne varför, utan att vara arg, hon svarar för att hon ville eller att det bars kom. Den senaste veckan har problemet ökat, nu gäller det mer att hon småskvätter i trosorna titt som tätt eller bara kissar en liten skvätt på golvet. Ibland är det större pökar. Känns som hon behöver kissa väldigt ofta och hon signalerar inte på nåt sätt innan. Har lämnat urinodlingoch kollat socker. Bvc menar att jag ska kissa henne enligt schema, men hur, när hon redan skvätt en pöl på golvet så räcker det inte med varann Tim el så kommer det inget när jag väl sätter henne på toa.! Känner mig ledsen och orolig. I övrigt är hon glad och verkar må bra. Vad kan detta ha för orsak? Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden tidigare blöjfri nu mycket problem igen, råd önskas!!
  • sasty

Precis som min son.. Allt funkar fint här hemma..1 o 2. Men på förskolan funkar det inte alls,funderar på om han ska få ha blöja på sig där men samma toalettrutiner..
    Får se vad dom säger.

• supersötasilversara

Vår son är 4,5 år och han var blöjfri dagtid runt 3,5 år (mkt senare än storasyster -vid 18månader). Sen gick det tillbaka, det slutade med att vi fick tvätta 5-6 par byxor och kalsonger varje dag, trots att både vi och förskolan hade schema. Nu i våras skulle vi och shoppa en hel dag, äta ute och ha mysigt och då sa jag till min son att det kjnde vara bra att ha blöja hela dagen. Så blev det och sååå skönt det var att en dag INTE behöva släpa ombyten och stressa till toaletter. Så efter det har vi kört blöja dagtid de flesta dagar i sommar. Nu klarar han sig skapligt, max 1-3 byxor per dag. Men nj har vi fått remiss till barn på sjukhuset för att se om det är något eller om han helt enkelt k te är redo.

• sasty

Visst är det skönt med att slippa tvätt!

Här åkte blöjan på idag inför förskolan men dealen var att han skulle ha kalsonger utanpå..
    Känner för hans skull att de får ta tid fsk, där kan han ändå ha samma toa rutiner som innan. Och förskolan är ny och de är 24 barn i gruppen.. Känns inte som de har den tiden som vi har hemma ;)

• Gryntroll

Vi fick också "bakslag" och olyckor i en kort period efter att dottern varit blöjfri x antal månader. Lika plötsligt som det kom, försvann det igen. Vi gjorde ingen stor grej av det, "hoppsan olyckor händer ibland". Frågade lättsamt om hon känt att hon var kisdnödig och bara inte hunnit till toa/säga till.

• Gryntroll

Vi fick också "bakslag" och olyckor i en kort period efter att dottern varit blöjfri x antal månader. Lika plötsligt som det kom, försvann det igen. Vi gjorde ingen stor grej av det, "hoppsan olyckor händer ibland". Frågade lättsamt om hon känt att hon var kisdnödig och bara inte hunnit till toa/säga till.

Svar på tråden tidigare blöjfri nu mycket problem igen, råd önskas!!