• Anonym (Svin)

jätteledsen... behöver nya perspektiv/stöd/råd

Lider verkligen med dig.

Du nämner inget om att du har en mamma. Hoppas verkligen det! Men hur din pappa varit/är är verkligen vidrigt. Du har all anledning att känna dig övergiven, sorg, ledsen, förtvivlan allt! Verkligen allt. Barnsligt är det absolut inte.

(Du skriver att du är infertil, men om du ändå får göra IVF så måste det väl finnas hopp?) Om det inte skulle lyckas så gå kanske du/ni kan överväga äggdonation)

Jag tycker du har all rätt att känna så även om man exkluderar att du inte hittills fått barn. Bara att bli övergiven så ger dig fullständig rätt att känna som du gör.

Lycka till
    Kram

• Anonym (Svin)
    Anonym (Jag) skrev 2013-10-05 21:15:46 följande:
    Ni kanske inte har så mycket gemensamt som personer?

Jag förstår att du är ledsen men jag tror att det kan vara svårt för vissa män ur den lite äldre generationen att engagera sig i sådant där (inget försvar, en möjlig förklaring).

Jag tror också att det kan vara svårt för folk som inte hänger på Familjeliv att förstå vilka silkeslena vantar barnlösa behöver behandlas med och att de kan känna stor svartsjuka inför att andra får barn. Jag hade absolut kunnat agera på samma sätt som styvsystern innan jag började hänga på FL.

Att han ser sig som morfar visar ju bara att han är en bra "bonuspappa".
    TS, jag respekterar detta, men håller inte med. Om man inte visar att man minimum älskar sina egna barn lika mycket som bonusar så får det djupa spår hos barn.

Att han må vara en bra bonuspappa, bonusmorfar/morfar är ju gott för styvsyskonen inte förödande för TS.
    Man måste tänka vad man utsätter de egna för.

Hur skulle en förälder som älska, gjort alla uppoffringar för sitt barn känna om vuxna barnet börjar visa föräldern att en annan vuxen ses som sin mamma/pappa?
    Skulle inte vilja vara med om detta.
Svar på tråden jätteledsen... behöver nya perspektiv/stöd/råd