• giftfri

Psykolog - hot or not?

Psykologer vill ju gärna framställa sig själv som mer eller mindre störda, avvikande, "jag bryr mig inte alls om vad andra tycker om min framtoning, mitt utseende eller klädsel" men tror sig ha/vill ha makt över andra.., så det är personer som jag dirket arkiverar under avd "Icke önskvärda"..  

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • giftfri
    Paradigm skrev 2013-08-15 14:19:47 följande:
    Giftfri, intressant observation. På vilket sätt är psykologer mer maktbegära än vissa andra?

Maktbenägna menar du? Inte vet jag varför, det borde du veta bättre som gjort yrkesvalet, yrkesskada kanske..

Läkarskrået har tills helt nyligen haft väldigt stor makt över oss andra, så stor att den räckte för att få frisk människor både inspärrade på livs å mista sina möjligheter till fortplantning, så det maktutövandet finns det säkert kvar en hel del av..

Förresten, visa mig den läkare/psykolog som erkänner en felbehandling utan omsvep, eller den som vågar kliva fram å ställa sig på patienternas sida, tänker då speciellt på de som tidigare for så illa inom psykvården å som fortfarande förvägras ersättning..
  • giftfri
    cloud skrev 2013-08-15 21:20:51 följande:
    haha, nu brakar det loss på allvar. 
    Inte då.., som frågeställare får/måste dom räkna med att svaren inte alltid är dom "rätta".
Svar på tråden Psykolog - hot or not?