• zzz1

Psykolog - hot or not?

För mig innehar inte psykologyrket någon sexappeal alls. Den synen, trots att den säkerligen är osann, jag har är att psykologer lider av stora problem dom själva. Eller så är dom jobbiga människor att umgås med som ska analysera allt.

• zzz1
    bönan32 skrev 2013-08-14 18:50:50 följande:
    Typ att personen ifråga upplever psykologen som ett så stort hot att den inte kan hantera det eftersom den uppenbarligen kommer åt några knappar hos dig. Så istället projicerar man o säger att psykologen måste vara den som har de stora problemen, istället för en själv Och slutsatsen blir då såklart att det människor som ska hålla på att analysera är såå jobbiga....

Fördomar har vi alla, sen vet man aldrig om de stämmer eller ej innan man vågat sig på att utmana sig själv. Nu vill då jag inte medge att det skulle vara så som dina fördomar säger. Antar bara att erfarenheter och historier man hört under åren fått en att skapa de fördomarna man har. Finns säkert någon/några som faller under min fördom likväl som det finns någon/några som inte alls faller in i fördomen.

Blev det där luddigt att förstå?
    Tillägger att även jag gått i tankar på att utbilda mig inom psykiatrin... Vad säger det? ;) 
Svar på tråden Psykolog - hot or not?