Inlägg från: bönan32 |Visa alla inlägg
  • bönan32

Psykolog - hot or not?

Åhh, jag vill gärna dejta en psykolog men vart sjutton hittar man en "sån"... så går mina tankar

/Tjej 32år singel. 

• bönan32
    cloud skrev 2013-08-14 13:08:13 följande:
    "Vad tror du själv?" är också en klassiker :)

• bönan32

Har aldrig förstått de där att folk tror att psykologer är psyk-störda själva...? Det är väl rätt självklart att man inte kan arbeta som psykolog om man har massa obearbetat inom sig själv? Fast folk kanske inte tänker så/fattar det..?

Jag är en sådan som diggar psykolger starkt - oftast när alla är emot vad en psykologer säger, så är jag typ den enda som brukar hålla med i det psykologen säger... typ om man kollar på nåt tvprogram där ex en psykolog är gäst i morgonsoffan eller liknande.  

• bönan32
    Omogen citron skrev 2013-08-14 13:19:01 följande:

Nej, om man har en massa obearbetat själv så borde man inte bli psykolog, men många som blir psykologer tänker inte så. De känner att de vill hjälpa folk utifrån sina egna erfarenheter och tänker inte på att de först måste bli klara med sitt eller så är det ett sätt att fly sina egna problem.
    Är det verkligen så eller är det bara en "generell missuppfattning"?
    Hm, låter ju heltokigt om detta stämmer i verkligheten. Om man ex går i terapi o det sitter en psykolog på andra sidan som projicerar en massa på sin klient. Har lite svårt att tänka mig att det skulle vara så. 
  • bönan32
    JoyfulJay skrev 2013-08-14 13:24:42 följande:
    Gick hos en psykolog i ca 1 1/2 år och han var sjukt snygg såg fram emot varenda session med honom då han var så fin att titta på. Sen var/är han väldigt bra på sitt jobb också, det får man inte ta ifrån honom bara för att han var så fin
    Men gud vad jobbigt. Hade aldrig pallat att sitta o diskutera mitt innersta till en person som jag kände mig attraherad till. Jag hade bytt.
  • bönan32
    Insatt skrev 2013-08-14 13:36:23 följande:
    Det kanske är därför du är singel. Du kanske borde börja tänka dig att saker är på det sättet de är.
    Va?
    Nu hängde jag inte alls med på vad du pratar om eller menar... varför är jag singel sa du? Utveckla gärna
  • bönan32
    Rådjur skrev 2013-08-14 16:10:06 följande:
    Bönan32 - antar att det var bla. Mig du syftade på med ditt inlägg :pp
    Jag frågar dig då själv - tror du att alla psykologer är psykiskt friska?

Att ha psykiska problem behöver ej betyda att de inte är under kontroll.

Jag tycker människor som har erfarenhet av psykiska besvär, blir de bästa samtalskontakterna. Hellre någon som själv varit sjuk och vet vad det handlar om, än någon som blivit psykolog "bara för att".
    Nej, inte dig jag syftar på. Utan folk i allmänhet. Har hört flera som tror att det är så.
    Sen hoppas jag och tror att alla psykologer är psykiskt friska. Visst, alla kan ha svackor i livet och gå igenom saker o ting men att lida av psykiska besvär och samtidigt bedriva behandlingar med klienter har jag svårt att tro att det är så. En leg. psykolog har väl dessutom såpass mkt självkännedom att "ta hand om sig själv".
    Sen blandar du ihop väldigt mycket olika saker i ditt inlägg.
    Att ha erfarenhet av psykisk ohälsa är ju inte samma sak som att ha psykiska besvär.

Tror vi tycker och tänker väldigt olika du och jag

• bönan32
    zzz1 skrev 2013-08-14 18:38:21 följande:
    För mig innehar inte psykologyrket någon sexappeal alls. Den synen, trots att den säkerligen är osann, jag har är att psykologer lider av stora problem dom själva. Eller så är dom jobbiga människor att umgås med som ska analysera allt.
    Lyssna på mina fördomar då..
    Dom som tänker som dig, på det sättet du beskriver - tänker jag har dom största problemen av dom alla.

• bönan32
    zzz1 skrev 2013-08-14 18:38:21 följande:
    För mig innehar inte psykologyrket någon sexappeal alls. Den synen, trots att den säkerligen är osann, jag har är att psykologer lider av stora problem dom själva. Eller så är dom jobbiga människor att umgås med som ska analysera allt.
    Typ att personen ifråga upplever psykologen som ett så stort hot att den inte kan hantera det eftersom den uppenbarligen kommer åt några knappar hos dig. Så istället projicerar man o säger att psykologen måste vara den som har de stora problemen, istället för en själv Och slutsatsen blir då såklart att det människor som ska hålla på att analysera är såå jobbiga....

• bönan32
    zzz1 skrev 2013-08-14 20:38:58 följande:
    Fördomar har vi alla, sen vet man aldrig om de stämmer eller ej innan man vågat sig på att utmana sig själv. Nu vill då jag inte medge att det skulle vara så som dina fördomar säger. Antar bara att erfarenheter och historier man hört under åren fått en att skapa de fördomarna man har. Finns säkert någon/några som faller under min fördom likväl som det finns någon/några som inte alls faller in i fördomen.
    Fördom är just en fördom, behöver inte ha något med verkligheten att göra. Det vet jag redan så du behöver inte förklara det för mig
    Blev det där luddigt att förstå?
    Varför skulle det vara luddigt att förstå?
    Tillägger att även jag gått i tankar på att utbilda mig inom psykiatrin... Vad säger det? ;) 
    Eh..so? Vad skulle det säga menar du? Obestämd

Svar på tråden Psykolog - hot or not?