trött på börja skolan tramset
varför ska man köpa massa nya kläder till sina barn för att dom börjar skolan, och en massa ryggsäckar och annat trams, bortkastade pengar totalt,
varför ska man köpa massa nya kläder till sina barn för att dom börjar skolan, och en massa ryggsäckar och annat trams, bortkastade pengar totalt,
Vadå? Klart man måste ordna en bra skolväska och gympakläder m.m. åt barnet. Men det måste väl inte vara splitter nytt? Är väl upp till var och en. Min son ärver mycket fina saker av mina kollegors barn så det är inte så mycket han har som är alldeles nytt. Men ändå fräscht och fint.
Jag tycker ofta skolstarten sammanfaller med att barnen behöver en massa nytt. Shorts och T-Shirts börjar bli för kallt och mycket av det långbenta har de vuxit ur under sommaren.
Väskor däremot behövs ju långt ifrån varje år men lite nya byxor/tröjor behöver de varje höst och gympakläder ibland också.
Skor är även det en sån sak vi brukar märka varje år att det är för smått. Barnen har levt i sina crocs hela sommaren och helt plötsligt är alla andra skor för små.
Om ingen köper nytt så finns ju inget på second-hand. Tycker förresten sällan jag hittar så mycket bra kläder till barnen på second hand.
köpa nya kläder förstör miljön så våra barn får cancer i framtiden men så långt kan ni nog inte tänka
föresten skulle dom kläderna som finns i sverige räcka flera 100 år om man slutade tillverka kläder
Här köper vi det som barnen behöver om de råkar behöva något inför skolstarten.
Mina yngsta börjar förskoleklass nu och kommer behöva en gymnastikpåse med gymnastikkläder så det kommer att köpas.
Ryggsäckar har de redan så det behövs inte.
Kläder får de nya efterhand som det behövs men de får inga speciella "börjar-skolan-kläder".
Klart barnen behöver höstkläder i rätt storlek, ryggsäck, gympapåse med kläder och skor, fruktlåda så att det inte blir geggigt i ryggan, innetofflor osv. Varför skulle man inte?
TS: på mina barns skola får barnen inte ha jeans och vanlig tröja på gympan och sitta svettiga och äckliga på lektionen efter. Det gäller från F-klass. Och om ingen köpte nytt skulle dina barn inte ha något begagnat att köpa/ärva.
Jag köpte ny skolväska till dottern då hon skulle börja i första klass och pennfodral, tycker det är viktigt med bra saker och skoj att få nåt fräscht till skolstarten, men alla gör som de vill
men vad du är negativ ts!
vi köpte mycket begagnat när jag var liten och jag gör det ibland idag också i vuxen ålder.
Innetofflor kan jag inte minnas att jag haft utom på skolan jag gick 8.an och 9.an i
men gympakläder behövs ju och skor, gympapåse hade jag inte, hade en vanlig plastpåse.
fruktfrodral hade jag inte heller, för det fanns inte då, men idag har jag hela 3 st bananfodral och älskar dem, perfekta när man ska till gymmet, åka tåg eller annat.
det enda som vi inte köpa begagnat som princip var underkläder och skor, och ja jag behövde 2 par nya skor varje år, ett par gympadojjor och ett par kängor till vintern.