MissNora skrev 2013-08-13 11:56:42 följande:
Jag äter mejerifritt, det vill säga inga mejeriprodukter förutom smör. Inget grädde, kvarg, CF och så vidare. Sedan försöker jag så gott det går äta ekologisk mat och nyttiga fetter såsom olivolja, linfröolja och så vidare.
Gör en hälsokoll, kolla värderna innan och se hur det utvecklats. Det är något som jag trots kosten har förbättrat avsevärt sedan i julas.
Läs på, testa igen och se hur det passar just dig och Er. Jag har aldrig haft skov så jag vet inte om det förbättrats men eftersom hela mitt allmäntillstånd har blivit bättre så borde även det stabiliseras.
Jag kör faktiskt ingen kokobok utan hämtar mycket inspiration från nätet. Men jag har läst Katrin Zytomeirskas (stavning?) bok och tycker faktiskt den är rätt underhållande.
Någon annan kanske ha ett bättre tips?
En period körde jag på havrebaserade produkter ist för grädden i maten.Det funkade faktiskt bra.Jag ska utredas för om det är EDS jag har.Men jag är mest rädd för att aldrig få reda på vad som gör mig så dålig.Jag har varit hemma mycket från jobbet för jag klarar knappt av att vara uppe när skoven ör som värst :/
Jag ska söka lite och jag ger det kanske en till chans.Tack så mycket för ditt svar :)