Inlägg från: Anna83 m Juline och Vincent |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!
  • Anna83 m Juline och Vincent
    MissNora skrev 2013-08-13 11:29:45 följande:
    Jag har RA (reumatism) och kör LCHF mejerifritt och har i sommar slutar med Kortison samt minskat på mitt Enbrel.

En värktablett kommer jag inte ens ihåg när jag tog sist. Så det är något som jag definitivt skulle råda dig att testa på.
    Jag och mannen testade LCHF förra sommaren men jag tyckte inte att det kändes bra att äta allt det där fettet då både jag och min man har hjärt och kärl sjukdomar i släkten :/ Men du kanske kan rekommendera mig en bra bok med bra recept? För vi kände oss lite små förvirrade då när vi testade en sommar. Jag blir riktigt glad över att höra att du mår bättre i din reumatism :) Jag håller själv på att utredas för smärtor i rygg och bäcken. Jag insjuknar även i skov med influensa symtom,smärtor i hela kroppen och en riktigt dåligt almänntillstånd :( Jag har fått en tid hos klinisk genetik och så håller jag på att fixa tid till en osteopat för att förhoppningsvis rätta till mitt snea bäcken.
    Men skoven hoppas jag på ska bli bättre med en ren kost :)
    Flamenca skrev 2013-08-13 11:55:53 följande:
    Sluta med gluten
    Jag har slutat med bröd och jag äter mycket mindre av ris,pasta och så.Men dessa skov blir inget bättre :( Jag kör på laktosfria mjölkprodukter för något får min mage att svälla och göra ont varje gång jag äter.
    MissNora skrev 2013-08-13 11:56:42 följande:
    Jag äter mejerifritt, det vill säga inga mejeriprodukter förutom smör. Inget grädde, kvarg, CF och så vidare. Sedan försöker jag så gott det går äta ekologisk mat och nyttiga fetter såsom olivolja, linfröolja och så vidare.

Gör en hälsokoll, kolla värderna innan och se hur det utvecklats. Det är något som jag trots kosten har förbättrat avsevärt sedan i julas.

Läs på, testa igen och se hur det passar just dig och Er. Jag har aldrig haft skov så jag vet inte om det förbättrats men eftersom hela mitt allmäntillstånd har blivit bättre så borde även det stabiliseras.

Jag kör faktiskt ingen kokobok utan hämtar mycket inspiration från nätet. Men jag har läst Katrin Zytomeirskas (stavning?) bok och tycker faktiskt den är rätt underhållande.

Någon annan kanske ha ett bättre tips? 
    En period körde jag på havrebaserade produkter ist för grädden i  maten.Det funkade faktiskt bra.Jag ska utredas för om det är EDS  jag har.Men jag är mest rädd för att aldrig få reda på vad som gör mig så dålig.Jag har varit hemma mycket från jobbet för jag klarar knappt av att vara uppe när skoven ör som värst :/
    Jag ska söka lite och jag ger det kanske en till chans.Tack så mycket för ditt svar :)
    Flamenca skrev 2013-08-13 12:02:48 följande:

Så mycket annat innehåller gluten en bara det så kör en helt glutenfri månad, dvs inget som innehåller gluten eller spår av det så ser du om du kan utesluta gluten eller om inflammationerna beror på annat
    Oj,det har jag aldrig tänkt på.Hur vet jag att det inte är gluten i produkterna?
    MissNora skrev 2013-08-13 12:03:01 följande:
    Tyvärr är det också så enligt min erfarenhet ( har varit sjuk sedan 1998) så tar det tid. Har man sådana symptom så kan det tar år innan det blir bättre och stabilare.

Men du måste få en diagnos och rätt medicinering och rehab. Men kosten kan ju aldrig göra dig sämre, snarare förbättra.
    Jag har gått med symptomen sen jag va liten.Men dem har blivit mycket sämre på sistone :( Jag är verklige så ledsen och deppig över detta då jag aldrig får någon hjälp trotts att jag söker hos läkaren.Jag hoppas faktiskt,hur dumt det än låter,att dem på Klinisk genetik hittar något.För jag blir galen av att inte veta vad som orsakar att jag mår så dåligt.
    Tack för att du skrev :)
    Flamenca skrev 2013-08-13 12:14:17 följande:

Du läser innehållsförteckningen :) vissa cocacola leverantörers cola är gluten i, öl är oftast gluten liksom glass viss choklad, såser till maten osv
    Oooh,haha nu känner jag mig dum :p Ok,så då ska jag kolla om det står gluten :D Tack för bra tips :)
Svar på tråden Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!