• Flamenca

Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!

Sluta med gluten

• Flamenca
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2013-08-13 11:59:49 följande:
    Jag har slutat med bröd och jag äter mycket mindre av ris,pasta och så.Men dessa skov blir inget bättre :( Jag kör på laktosfria mjölkprodukter för något får min mage att svälla och göra ont varje gång jag äter.

Så mycket annat innehåller gluten en bara det så kör en helt glutenfri månad, dvs inget som innehåller gluten eller spår av det så ser du om du kan utesluta gluten eller om inflammationerna beror på annat
  • Flamenca
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2013-08-13 12:06:08 följande:
    Oj,det har jag aldrig tänkt på.Hur vet jag att det inte är gluten i produkterna?

Du läser innehållsförteckningen :) vissa cocacola leverantörers cola är gluten i, öl är oftast gluten liksom glass viss choklad, såser till maten osv
  • Flamenca
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2013-08-13 12:30:34 följande:
    Oooh,haha nu känner jag mig dum :p Ok,så då ska jag kolla om det står gluten :D Tack för bra tips :)

Nej gör inte det men för nån vecka sen så fanns en tråd om en nybliven glutenintolerant och där la de upp en jättebra pdf från Ica på saker so. Innehåller gluten och som kan innehålla, jag har den i pappersformat och utgår från den när mina syskonbarn kommer, några är glitenintoleranta och en är glutenöverkänslig så äter hon gluten reagerar hela hennes kropp med inflammationer, därför tänker jag att det kan vara värt att testa
Svar på tråden Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!