• MissNora

Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!

Jag har RA (reumatism) och kör LCHF mejerifritt och har i sommar slutar med Kortison samt minskat på mitt Enbrel.

En värktablett kommer jag inte ens ihåg när jag tog sist. Så det är något som jag definitivt skulle råda dig att testa på.

• MissNora

Jag äter mejerifritt, det vill säga inga mejeriprodukter förutom smör. Inget grädde, kvarg, CF och så vidare. Sedan försöker jag så gott det går äta ekologisk mat och nyttiga fetter såsom olivolja, linfröolja och så vidare.

Gör en hälsokoll, kolla värderna innan och se hur det utvecklats. Det är något som jag trots kosten har förbättrat avsevärt sedan i julas.

Läs på, testa igen och se hur det passar just dig och Er. Jag har aldrig haft skov så jag vet inte om det förbättrats men eftersom hela mitt allmäntillstånd har blivit bättre så borde även det stabiliseras.

Jag kör faktiskt ingen kokobok utan hämtar mycket inspiration från nätet. Men jag har läst Katrin Zytomeirskas (stavning?) bok och tycker faktiskt den är rätt underhållande.

Någon annan kanske ha ett bättre tips? 

• MissNora

Tyvärr är det också så enligt min erfarenhet ( har varit sjuk sedan 1998) så tar det tid. Har man sådana symptom så kan det tar år innan det blir bättre och stabilare.

Men du måste få en diagnos och rätt medicinering och rehab. Men kosten kan ju aldrig göra dig sämre, snarare förbättra.

Svar på tråden Kost som minskar inflammation och infektion i kroppen!