Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

Namnångest

Vi singlade faktiskt slant om vår sons namn. Vi hade två jättefina namn men kunde inte fatta ett beslut. Vi sa innan att det namn som blir det ska vår son heta. Och så blev det.

• supersötasilversara

Bestäm er för Milou och testa namnet en eller två dagar. Passar inte det välj ett av de andra två alternativen ni har. Fråga inte här vad folk tycker, om du och din man gillar det så är det viktigast. En gammal vän till mina svärföräldrar röt i åt mig en gång när han inte mindes namnet på vår son: kan ni ungdomar (33år!) välja normala namn! Och vår son har ett vanligt namn i mina ögon sett och det är jättefint tycker jag!

• supersötasilversara

Camleand: jag ångrar inte att det blev det namnet av de två vi valde mellan. Under årens gång har jag tänkt atg vi skulle ha valt någotvhelt annat, fast jag vet inte vilket namn. Jag tycker det är supersvårt med pojknamn!! Dotterns namn är jättefint och det ångrar jag knte en sekund. Är nu gravid igen och hoppas det blir en tjej för listan på underbara tjejnamn är lång. Min man tycker om Felix och Gordon (!!) om det blir en pojke. De namnen gillar jag inte Milou låter mjukt och fint, sådana namn tycker jag om. Jag tycker alltid att det är svårt att få in ett namn på en bebis, oavsett om det är mitt barn eller inte. Man känner ju inte barnet än utan det växer in i namnet.

• supersötasilversara
    fluu skrev 2013-08-15 00:28:45 följande:
    Milou är absolut Tintin,men jag ser inget negativt med det. Helt okej namn. Dock blir det väl Lollo/Milla/Mille. Huvudsaken är att ni gillar namnet,inte att andra ska gilla det.  Min farmor höll på att säga upp bekantskapen med sin son när hon fick reda på att kusinen skulle heta Dexter. Hon skulle minsann a-l-d-r-i-g kalla honom det utan fortsätta kalla honom Viktor som hon tyckte att han skulle heta. Han är idag 7 år och farmor kallar honom Dexter,hon vande sig efter bara några veckor.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Hahaha! Den äldre generationen
Svar på tråden Namnångest