• Papricorn

Glutenintolerans- utan positiva provsvar? Testa själv?

Det kan ju vara vete och inte allt gluten?

Jag är inte heller glutenintolerant men har en kraftig ibs som gör magen mer känslig. Ibland är det mjölk, oftast magra mjölkprodukter och ofta råg.

Finns det andra problem i mage/tarm blir man mer känslig och reagerar på det med, trots att det inte är grundproblemet.

Om provsvaren inte visade allergi är sannolikheten att det är det inte så stor.

• Papricorn
    Venne skrev 2013-08-13 20:53:10 följande:
    Jag har uteslutit laktos och problemen kvarstår.. tyvärr. Det är ju svårt att veta om det är allt gluten eller vete. Har en kollega som fick genomgå 3 gatroskopier och x antal blodprover innan de kunde fastställa hennes glutenintolerans, så det är inte alltid så att resultaten är tillförlitliga. Men om jag  ska kunna veta ifall det är allt gluten eller bara vete antar jag att jag ändå får äta glutenfritt några månader och därefter testa att tillföra gluten i annan form än vete.. eller?

Provsvaren är ju aldrig tillförlitliga om man börjat utesluta på egenhand först! Din kropp måste vara "i reaktion" för att det ska ge utslag!

Har du redan på eget bevåg börjat mixtra är det ju inte konstigt om det inte blir ett tillförlitligt test.
Svar på tråden Glutenintolerans- utan positiva provsvar? Testa själv?