Behövs syskonvagn till 2,5-åring?
Som många andra skrivit så beror det på barnet och hur man som förälder lever sitt liv. Min sambo resonerar precis som din då han ansåg att han ju alltid kommer vara med om vi åker iväg. Dessutom ansåg han att jag kan göra alla ärenden på tisdag till torsdag när storasyster är i förskolan.
Det har fungerat bra med sulky till den stora när bonussystern har varit med och kört i sommar. Till och från förskolan ca 15 minuters promenad fungerar också, men att tro att det funkar att utföra mer än 1-2 ärenden på stan per gång man går iväg är ju bara dömt att misslyckas. När jag har åkt till ett köpcenter har storasyster helt enkelt fått stanna hemma vilket gjort att hon ofta sa "(sitt namn) följa med" då hon också ville få vara med och inte stanna hemma med lillasysters pappa.
Sambon ser nog inte direkt att syskonvagn behövs, men jag ser det som en enorm frihet då tösen lätt sätter sig på tvären. Sambon orkar säkert bära henne och köra vagn, men det gör inte jag.
Det körde ihop sig som mest när vi hade 2-månaderskontroll på bvc. Tösen hade fått sova för lite och var tvärilsk, så jag försökte sätta henne i vagnen med liften på andra hållet när hon vägrade stå/gå, vilket resultera i att hon skulle sparka på liften så till slut fick jag dra henne i sulkyn bakom mig och lillan i vagnen framför ... Något förbannad var jag på sambons samarbetsovilja att fixa en fungerande syskonvagn. Jag har misslyckats med en vagn som inte var hel i chassit så därför vill jag ha honom med ...
Så det går så klart vänta och se. Sedan verkar det också bero på syskonets tyngd vilken vagn man kan välja plus om man vill ha dem bredvid varandra eller ena syskonet bakom. Vi har litet trapphus och får nog förvara vagnen i bilen eller en tandemmodell 7 trappseg upp ... En P&T tycker jag verkar omysigt för syskonet, så vi lutar mot en Akta Graco i tandemmodell eller en enklare bredvidmodell som Dublin eller Las Vegas. Jag vill ha den "lättkörd" även i vinter. Jag har sett ett syskonpar på 2 och 4 i Akta Gracon och där kändes det som att båda barnen hade utsikt ...
Någon som har erfarenheter av Akta Gracon?