Inlägg från: Prissans |Visa alla inlägg
  • Prissans

Koll på surfande tonåring – hjälp!!

Han kan trycka på private surfing i inställningarna så sparas inte historiken.

Du kan göra en sk föräldra koll. Om du ger honom en egen inloggning på datorn så kan du från din inloggning se vart han har varit o göra så att det krävs lösenord på vissa sidor o spärra vissa sorts sidor.

Jag är tyvärr inte superinsatt själv.. Men nyfiken på svaren.

Fake it until you make it!
  • Prissans

men annan historik sparas ändå alltså? som varit när han inte har valt det?[/quote] Det s ä g s ju att detta ska funka men som någon skrev så finns det nog sätt att gå runt även detta om man är datorkunnig. Jag har nyligen börjat med detta o kan därför inte det så bra. Och innan någon frågar så svarar jag. Min dotter är tolv o surfar runt överallt o kollar på knepiga skräcksidor som hon sen får mardrömmar om o ja, jag tycker att det är ibland nödvändigt o bra att föräldrar har koll på sina barn på nätet. Hade alla haft det så hade inte all nätmobbing funnits... Min dotter har tyvärr råkat ut för hårda elaka ord av andra i hennes ålder som hon sedan mått dåligt över. Och ibland fått uppmaningar om att följa länkar som inte är lämpliga för barn.

Fake it until you make it!
Svar på tråden Koll på surfande tonåring – hjälp!!