Vad läser ni för era 5-åringar?
Dags att uppdatera dotterns bokhylla! Har en känsla av att vi fastnat lite i böcker för mindre barn och att hon nu behöver något annat. Vad läser ni för era 5-åringar? Vad tycker de mest om?
Dags att uppdatera dotterns bokhylla! Har en känsla av att vi fastnat lite i böcker för mindre barn och att hon nu behöver något annat. Vad läser ni för era 5-åringar? Vad tycker de mest om?
Här hemma är de bara Alfons böcker som duger, och en bok serie om alfabetets bokstäver, varje bokstav har en egen bok. Väldigt lättlästa och sonen lär sig väldigt mycket. Alf och Bett heter figurerna i alla fall :)
Dessa läse vi för min dotter när hon var 6 år och hon älskade dem.
Mamma mu - de tjocka böckerna
Sandvargen
Lassemajas detektivbyrå
Blev inspirerad av denna tråd å tog mig en titt på adlibris,,,, finns ju massor av barnböcker som verkar intressanta , , årets julklappar får bli bokpaket konstaterar jag :)
Ja, vi läste massa fe/älv-serier också i den åldern. Finns ju massa, men efter ett tag tröttnade t.o.m. dottern till förmån för Lassemajas detektivbyrå (och nu Nelly Rapp monsteragent, men den tycker hon samtidigt är läskig)
Lotta på bråkmakaregatan var lagom då också, liksom madicken.
Sötare: precis den. Nu vill hon ha en egen magisk snäcka.
Rekommenderar mycket varmt Åsa Linds böcker om sandvargen. Vi har samlingsutgåvan med alla tre och sedan vår äldsta pojke fick den under förra hösten (fyllde 5 år i julas) så har vi plöjt igenom den fem gånger.
www.bokus.com/bok/9789129665208/stora-boken-om-sandvargen/
Nu har vi varit på biblioteket och utforskat hyllan med kapitelböcker! Hon tyckte det var väldigt spännande och lyckades leta upp en hel serie med glittriga rosa älvböcker.. Hon är som en blodhund på allt tjejigt ha ha Jag lyckades smyga ner en Sandvargen bok också.
Morfar Prosten är en favorit här hemma. Kulla Gulla verkar dottern med gilla.