Robertsonsk translokation
Hejsan,
Jag har ärft en robertsonsk translokation mellan 14 och 15 av min pappa. Detta har lett till 6 missfall och ett utomhavandekvedeskap, där ena äggledaren opererades bort. Jag har påbörjat PGD och har hittills genomgått ett färskförsök samt ett FET, varav inget har lett till graviditet än.
Nu under sommaren så har jag blivit gravid av mig själv igen, har väldigt lätt för att bli gravid. Detta var inte planerat då vi har försökt undvika t ex ägglossning osv. Tyvärr har min mens och tillhörande cykel blivit helt knasig sedan jag började med PGD och hormonsprayer så vi har nog undvikit fel dagar.
Igår var jag på Huddinge för att se om det fanns något där inne vid liv, enligt läkaren så verkade embryot vara i V.5 och vi kunde även se en puls, dvs ett hjärta som börjat slå. (Enligt mina beräkningar så borde jag vara i v. 6+6, men det kanske kan bero på när ägget väl fäste)
Nu till min fråga, hur länge överlever emryot innan det slutar utvecklas för oss som har en robertsonsk translokation mellan 14 och 15. Kan jag hoppas på att detta är ett friskt embryo då hjärtat börjat slå? Brukar det utvecklas så långt som till V.5-6, eller dör det innan när det har robertsonsk translokation mellan 14 och 15?
Ni andra där ute med samma trasnlokation, hur har det varit för er?
Jag har ju haft många missfall, men aldrig något där jag har varit på Vul så tidigt, så jag vet ju egentligen inte när mina embryon har slutat utvecklas tidigare, har börjat blöda bara och så har det varit konstaterat missfall.