Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

Vill skaffa ett litet enkelt husdjur, behöver tips och råd!

Vi har haft alla möjliga djur och jag måste säga att kaninerna har varit bäst (dvärgvädurarna har varit lugnast, gosigast och mest lättskötta. Vi har kunnat plocka med de hur vi vill). Vi har två kaniner nu och de brukar få springa fritt i lägenheten. Det händer att hanen hoppar upp och lägger sig i knät när man ligger i soffan och kollar på tv Han är som en liten hundvalp, skall vara med överallt. Kan förövrigt säga att jag inte kan minnas att jag någonsin har blivit biten av en dvärgvädur.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    tilj75 skrev 2013-08-06 08:37:52 följande:
    Får jag ställa en fråga här? Hörde att man inte får ha en ensam råtta längre utan den ska ha en kompis, men hur är det med kaniner?
    Kaniner kan vara ensam, utan problem. Om kaninerna går bra ihop med sällskap är individuellt, men av egen erfarenhet kan jag säga att det är bättre att ha dem separat (alla kaniner som vi har satt ihop har börjat bråka, fast de har varit väldigt snälla individuellt). Vi har som sagt två dvärgvädurar idag och de har separata burar, men får springa fritt tillsammans på golvet ibland. Det går strålande, men jag vågar inte ha de i samma bur med risk för att de skall börja bråka. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Vill skaffa ett litet enkelt husdjur, behöver tips och råd!