Prolaps
Inte koplat till förlossningen men ett tag efter min minsting så fick jag anal prolaps. Tarmen funkar alltså som den ska men en liten bit kommer ut när man går på toa. Orolig att det skulle bli värre vid en förlossning tog jag upp detta med min bm som genast bokade tid på spec mvc åt mig o sa att hon va 100 på att jag skulle få ks pga detta. (2 vaginala förlossningar bakom mig) Efter mötet på spec e jag nu lite vilrådig och vill höra med expert panelen här inne Spec säger att det inte är nödvändigt med ks då mina anala prolaps inte kommer förvärras tillen tarm prolaps vid krystvärkarna.. Efter lite googlande håller jag inte med helt! Spec tror att graviditeten kommer va jobbigare än förlossningen då man under graviditeten kan bli slappare osv så att mer o mer kommer trilla ut under veckorna som nu går. Hoppas ni förstår o att ngn har erfarenhet av liknande eller bara kan ge råd. Vad tror ni. Jag gick in i detta lite besviken o kände mig berövad på förlossningen (ja de gör ont men är ju ändå en lika fantastisk upplevelse varje gång) nu när ks inte längre är 100 börjar jag känna mig rädd.. Vill inte förvärra problemet! Ska jag tjata till mig ett ks eller hur hade ni gjort?