Prolaps
Hej!
Sitter lite i samma sits men jag har en prolaps på den bakre slidväggen och det du har problem med tycker jag helt klart låter mer obehagligt än mina besvär.
Jag har önskat ett snitt och ska träffa beslutande läkare i september för en "diskussion om förlossningen". Kanske får jag samma besked som du att mina besvär/min skada inte kommer att förvärras.
Med tanke på dina problem tycker jag att du ska kräva ett snitt och det borde du faktiskt få på medicinska grunder. Givetvis kan en vaginal förlossning förvärra redan existerande underlivsbesvär. En graviditet kan också bidra men inte i lika hög grad. Stå på dig! Ingen kan säga att dina problem inte kommer att förvärras, det finns ingen garanti för detta.
Förresten, har Spec Mvc sagt blankt nej eller har de bara gjort lite lätta försök att försöka övertala dig till en vaginal förlossning?
Jag själv står i valet och kvalet om jag ska tjata om ett snitt om läkaren säger nej eller om jag ska acceptera det och föda vaginalt. Hade en jättebra förlossning med andra barnet och inget slår känslan efteråt när man har fått ut sitt barn. Dock är det kanske bäst att skona underlivet denna gång. Svårt.