Medela Calma - Rekomenderar ni den?
Jag var tvungen att lämna min dotter på nursery när hon bara var ett halvår gammal (jag bor i Storbritannien) och ville gärna fortsätta amma så jag köpte en Calma och skickade med flaska och bröstmjölk. Efter ett tag hände samma som för Babymama - dottern blev frustrerad vid bröstet efter en dag med Calma-matning eftersom det tog mycket längre tid att få igång utdrivningsreflexen. Vi tog oss som tur var förbi de svårigheterna och fann amningen igen, men vi hade ju väletablerad amning till att börja med så hon visste ju liksom hur man gjorde i alla fall.
Så Calma garanterar tyvärr inte att barnet vänjer sig vid att det är svårare att få fram maten - tvärtom skulle jag säga. Men läs de länkarna som kixan gav dig, framförallt den om hur man kan gå över från att ge ersättning till att amma. Låt honom bo vid bröstet så mycket du kan utan att för den skull göra honom frustrerad (tvinga honom inte alltså). Kan du själv få igång utdrivningsreflexen genom massage eller så? Testa det innan du ger honom bröstet i så fall så att han får mjölk så fort han tar tag.
Och lycka till!