Medela Calma - Rekomenderar ni den?
Jag fick en son för 3veckor sen via snitt och har haft problem med amningen.
Sen dels så gick lillen inte upp i vikt som han skulle och då blev det flaska för då såg jag exakt hur mycket han fick i sig. Använder Dr Browns kolikflaska..
Nu börjar äntligen bröstmjölken komma igång, pumpar ut alltifrån 80-180ml per gång nu och tänkte försöka börja amma.
Dels så skulle det vara skönt och slippa pumpa och ha sig. .
Han äter runt 100ml vid varje måltid!
Men nu är ju problemet att lillen inte fattar det med bröstet..
När han är hungrig så ligger han i famnen och huvudet går omkring och han letar efter tutten, när han väl får tutte så suger han till i 1-2 min och sen ger upp och börjar istället leka och jåla sig och sen somnar han med tutten i munnen..
Tar fel tag, nyper mig osv.
20 min senare så är han vrålhungrig och ännu en gång så leker/jålar och somnar han och så håller det på...
Såg att Meddela Calma hade en napp som är som amningen..
Rekomenderar ni denna?
Då får ju lillen lära sig suga rätt, jag spar på mina bröst. (det gör ont när han leker och jålar sig med tutten) + jag ser ju exakt hur mycket han får i sig och istället för att han ska bråka med mina bröst och jag får mer ont så kan han få bråka med en flaska tills han kommit in i hur han ska göra..
Så rekomenderar ni den?
Är ju inget jag vill köpa om den är skit... 180 spänn lägger man ju hellre på annat skoj.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-05 12:48
www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/breastmilk-feeding/calma-feeding-device.html
Alltså denna funderade jag på.